10 Αυγ 2006

"Σκοτεινά Τοπία" - Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης (1985)


ΜΕΘΥΣΟΣ ΠΟΙΗΤΗΣ ΣΤΟ ΘΟΛΟ ΜΠΑΡ

νατο πάλι! νατος πάλι!
δεν του αρέσει να υποφέρει.
τι θέλει εδώ και για ποιο λόγο βρυχάται;
γκρι παλτό και γκρίζο σκούρο βλέμμα,
τσακισμένο χαμόγελο και χέρια που τρέμουν.
τι να 'ναι όλο αυτό το άγριο άλγος;
αγκουμπάει τον αγκώνα του στο άγριο μπαρ
και την παλάμη στο αξύριστο μάγουλό του.
"ένα διπλό, τζακ ντάνιελς, χωρίς πάγο."
μέθυσος ποιητής και λάτρης του σελίν.
με στομάχι πυρπολημένο
με μυαλό σκαμμένο
από ερινύες που επιμένουν
με βάρβαρες προφυλακίσεις στο ενεργητικό του
για ιδιάζουσα θρασύτητα και συμπεριφορά ανάρμοστη.
"το χρώμα της αγάπης είναι μπλε", μου λέει,
εγώ ανασηκώνω με απάθεια τους ώμους,
κρύβω τη μοιραία ταραχή μου,
υποδύομαι τον αδαή
και γεμίζω το ποτήρι του.

"Αποτελείται από 45 σελίδες. Χωρίζεται σε δύο μέρη : Σκοτεινά Τοπία, Είκοσι Αλκοολικά Διαπιστευτήρια. Οι πρώτες μελωδίες του Μπαμπασάκη."

"Την πρώτη ποιητική συλλογή του Γιώργου-Ίκαρου Μπαμπασάκη την αναζητούσα εναγωνιως για αρκετό καιρό. Είχα συναντήσει και τον Ίκαρο στο στέκι μας στα Εξάρχεια τον Μάϊο που μας πέρασε, το θρυλικό "Μύλο", και του είχα ζητήσει τα "Σκοτεινά Τοπία".-Ίκαρε μου συγνώμη που τελικά την χαρτοπετσέτα που μου έδωσες με τα τηλέφωνά σου την έκανα ενθύμιο για το πινακάκι μου-.Τελικά η κοινή μας φίλη η Αγγελικούλα, μπαργούμαν στον "Μύλο" και λατρεία του Μπαμπασάκη, μου χάρισε για τις δύσκολες εργασιακές μου ώρες στην Κύθνο αυτό το διαμαντάκι που ανακάλυψε τυχαία στην βιβλιοθήκη της μητέρας της. Τα πρώτα ποιήματα λοιπόν του Ίκαρου, λίγους μήνες αφού εκδόθηκε και πάλι από τις εκδόσεις Ερατώ και το πρώτο του μυθιστόρημα "Κόκκινες Νύχτες". Κι όλα αυτά στην ηλικία των 25 χρονών παρακαλώ.. Απολαύστε τον αν τον βρείτε αυτόν τον μεγάλο μπεκρή της σύγχρονης ελληνικής λογοτεχνίας..." Ν.Ι.Π.