21 Σεπ 2006

"Une Saison En Enfer" - Arthur Rimbaud (1873)


Aν θυμάμαι καλά, ήταν η ζωή μου έκπαγλη γιορτή που άνοιγαν όλες οι καρδιές και όλα τα κρασιά κυλούσαν.
Μια νύχτα πήρα την ομορφιά στα γόνατά μου.
Και τη βρήκα πικρή.
Και τη βλαστήμησα.
Οπλίστηκα ενάντια στη δικαιοσύνη. Δραπέτευσα.
Ω Μάγισσες, Μιζέρια, Μίσος, εσείς θα διαφυλάξετε το θησαυρό μου.
Κατόρθωσα να σβύσω από το λογικό μου κάθε ελπίδα ανθρώπινη.
Μ' ύπουλο σάλτο, χύμηξα σα θηρίο πάνω σ' όλες τις χαρές να τις σπαράξω.
Επικαλέστηκα τους δήμιους να δαγκάσω, πεθαίνοντας, τα κοντάκια των όπλων τους.
Επικαλέστηκα κάθε Οργή και Μάστιγα να πνιγώ στο αίμα, στην άμμο.
Η απόγνωση ήταν ο θεός μου.
Κυλίστηκα στη λάσπη.

"Μια πολυτελέστατη και συνάμα ιστορική έκδοση του τελευταίου έργου -σε ηλικία μόλις 19 ετών - του "καταραμένου", μεγάλου Γάλλου ποιητή του 19ου αιώνα, Αρθούρο Ρεμπώ. Το "Μια Εποχή Στην Κόλαση", ήταν, είναι και θα είναι μια γροθιά ενός οργισμένου ποιητή σε κάθε λογοτεχνικό, αναγνωστικό μυαλό. Μια οργή που αποδώθηκε τόσο περίτεχνα σε Ποίηση! Η πρώτη έκδοση έγινε από τον ίδιο ποιητή το 1873 στις Βρυξέλλες, γρήγορα όμως απογοητεύτηκε από τις αντιδράσεις των λογοτεχνών της εποχής με αποτέλεσμα να κάψει το έργο του και να αποκυρήξει την λογοτεχνία, μέχρι τον θάνατό του το 1891.
Οι Εκδόσεις Γνώση εξέδωσαν αυτό το θαυμάσιο έργο το 1981 για πρώτη φορά. Η έκδοση που κρατάω εγώ στα χέρια μου, είναι η 6η έκδοση του 1993, στην οποία ο μεταφραστής του έργου Νίκος Σπανιάς έκανε και την βιογραφία του Ρεμπώ, ο Karl Shapiro τον πρόλογο και ο Γιάννης Σφακιανάκης τον επίλογο. Φωτογραφίες, χειρόγραφα, εξώφυλλα παλιά και 108 σελίδες γεμάτες ΠΟΙΗΣΗ, όλα κεφαλαία!" Ν.Ι.Π.