13 Οκτ 2006

"19ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου" - 1η Μέρα (12/10/06)



Πέμπτη 12 Οκτωβρίου 2006

Αίθουσα "Τριανόν"

Επίση έναρξη του 19ου Ευρωπαϊκού Φεστιβάλ που διοργανώνει η εφημερίδα "Ελευθεροτυπία", με διευθυντή προγράμματος τον σπουδαίο έλληνα κριτικό Νίνο Φένεκ Μικελίδη.

Η ταινία που άνοιξε και επίσημα την αυλαία του φετινού "Πανοράματος", δεν είναι άλλη από την καινούρια δημιουργία ενός από τους σημαντικότερους έλληνες σκηνοθέτες του πάλαι ποτέ Ν.Ε.Κ.. Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος με το σουρεαλιστικό "Πεθαίνοντας στην Αθήνα" -ένα δραματικό μιούζικαλ με κωμικές προεκτάσεις- συμπληρώνει μια άτυπη τριλογία για το κέντρο της Αθήνας, που ξεκίνησε το 2002 με το "Κουράστηκα να Σκοτώνω τους Αγαπητικούς σου" και συνεχίστηκε το 2004 με το "Delivery". Δυο ομολογουμένως πολύ καλές ταινίες, σε αντίθεση με την τωρινή του δημιουργία, η οποία απογοήτευσε. Έτσι λοιπόν η ειδική προβολή της ταινίας που πραγματοποιήθηκε αμέσως μετά την επίσημη, με τους δεκάδες επίσημους παρακαλώ, δεν άρεσε στο έτσι κι αλλιώς λίγο κοινό του "Τριανόν" που παραβρέθηκε στην αίθουσα, με αποχωρήσεις, γέλια και γιουχαΐσματα. Κρίμα για έναν τόσο μεγάλο δημιουργό. Ελπίζουμε σε μια καλύτερη συνέχεια.

Υπόθεση : Ένας άντρας, τρεις γυναίκες, μια αρρώστεια, η αποκάλυψη της αλήθειας και στο ενδιάμεσο... αποφθέγματα για τον έρωτα!

Συν : H φωτογραφία του Άρη Σταύρου και η μουσική επένδυση του Σταμάτη Κραουνάκη.. όλα τα λεφτά της ταινίας. Θεσπέσια η μουσική απόδωση του ποιήματος της Μυρτιώτισσας. Επίσης πολύ καλή η απόδοση του ντουμπλαρίσματος.

Πλην : Πολύ κακές ερμηνείες. Η χειρότερη της Σολωμού, τηλεοπτική του Παπαδόπουλου, οι υπόλοιπες αδιάφορες. Σεναριακά λάθη, σκηνοθετικά ατοπήματα. Η cine-φίλη μου στο "Πανόραμα", η Λένα Τσιλιβή, μέτρησε συνολικά πέντε λάθη. Επίσης οι χορογραφίες του Κωνσταντίνου Ρήγου στυλ καποέιρα, δεν συνάδουν στο ύφος και το στυλ της ταινίες. Ήταν επιεικώς άσχετες!

Φιλμογραφία Σκηνοθέτη : Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος θεωρείται από τους θεμελιωτές του Ν.Ε.Κ.. Μπήκε στο ελληνικό κινηματογραφικό στερέωμα το 1975 με τα "Χρώματα της Ίριδας". Σπουδαία θεωρείται η α' περίοδος της φιλμογραφίας του, που πριλαμβάνεις ταινίες όπως "Οι Τεμπέληδες της Εύφορης Κοιλάδας"((1978), "Μελόδραμα;"(1981), "Βαριετέ"(1985), "Η Γυναίκα Που Έβλεπε Τα Όνειρα"(1988). Η β' περίοδος ξεκινά με την έλευση της δεκαετίας του '90 με σαφώς κατώτερες ταινίες, περισσότερο εμπορικές και σαφώς πιο εύπεπτες στο ευρύ κοινό : "Ονειρεύομαι τους Φίλους Μου"(1993), "Ο Εργένης"(1997), "Αυτή η Νύχτα Μένει"(1999) και η πιο αδύναμη ταινία της φιλμογραφίας του(μέχρι την τωρινή;) το κακό αλλά ατμοσφαιρικά ιλουστρασιόν "Beautiful People"(2000).

Άλλες Προβολές : Στην αίθουσα του "Τριανόν" νωρίτερα προβλήθηκαν : "Rain Is Falling"(Holger Ernst - Germany - 2006 - 15') και η ιστορική "Hangmen Also Die"(Fritz Lang - U.S.A. - 1943 - 134'), που εντάσσεται στο αφιέρωμα για τον Μπέρτολτ Μπρεχτ, ο οποίος υπήρξε σεναριογράφος της ταινίας(για μοναδική φορά στην καριέρα του, από τον μέντορα του γερμανικού εξπρεσιονισμού αυστριακό σκηνοθέτη Φριτζ Λανγκ.
Στην αίθουσα του "Ιντεάλ" προβλήθηκαν : "Straw Dogs"(Sam Peckinpah - U.S.A. - 1970 - 118'), που εντάσσεται στο αφιέρωμα στον μεγάλο αμερικανό δημιουργό των γουέστερν Σαμ Πέκινπα, "Τhe Servant"(Joseph Losey - U.K. - 1963 - 112'), που εντάσσεται στο αφιέρμα για τον νομπελίστα λογοτέχνη, θεατρικό και κινηματογραφικό σκηνοθέτη και συγγραφέα Χάρολντ Πίντερ και τέλος το "Silentium"(Wolfgang Murnberger - Austria - 2006 - 116'), ταινία πρώτης προβολής.

->Τη Τετάρτη 11 Οκτωβρίου προβλήθηκε η καινούρια ταινία του Όλιβερ Στόουν "World Trade Center", για τους Δίδυμους Πύργους και την τρομοκρατική επίθεση στις Η.Π.Α. στις 11/9/01, σπάζοντας έτσι τον όρο "Ευρωπαϊκό" του φετίνού "Πανοράματος".