14 Οκτ 2006

"19ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου" - 2η Μέρα (13/10/06)

Παρασκευή 13 Οκτωβρίου

Η δεύτερη ημέρα μπορεί να χαρακτηριστεί και ημέρα ιστορικών ταινιών του παγκόσμιου κινηματογράφου. Βέβαια θα ακολουθήσουν πολλές ακόμα παρόμοιες σινεφίλ καταστάσεις.

- Τριανόν

"Viaggio In Italia" (Roberto Rosselini - Italy/France - 1954 - 97')

Aπό τις σημαντικότερες ταινίες του σπουδαίου ιταλού σκηνοθέτη, η οποία έχει ψηφιστεί στις δώδεκα καλύτερες όλων των εποχών. Σπουδαίο μελόδραμα καταστάσεων, με πρωταγωνιστικό δίδυμο τους Sanders-Bergman(σύζηγος του Ροσσελίνι, αμφότεροι έχουν πρωταγωνιστήσει σε ταινίες του Χίτσκοκ).

Υπόθεση : Ένα αντρόγυνο από την Αγγλία αποφασίζει ταξίδι στην Ιταλία για δουλειές και αναψυχή. Στην πορεία του ταξιδιού διαπιστώνουν ότι δεν γνωρίζονται καθολου, τσακώνονται συνεχώς και το μέλλον οδηγεί στον χωρισμό..

Συν : Αριστουργηματική σκηνοθεσία ειδικά στις σκηνές των αξιοθέατων σε συνδυασμό με την ψυχολογία της Μπέργκμαν. Η μόνιμξ μουσική επένδυση από μαγευτικά ιταλικά τραγούδια, α καπέλα ερμηνευμένα ως χάλι σε πολλές σκηνές. Φωτογραφία για σεμινάριο..

Πλην : Τα σκηνοθετικά τρικ της εποχής που πλέον θεωρούνται ξεπερασμένα, στα μάτια του σημερινού θεατή. Για το αναχρονιστικό και μόνο!

Φιλμογραφία Σκηνοθέτη : Ο Ρομπέρτο Ροσσελίνι θεωρείται ο πατέρας του ιταλικού νεορεαλισμού της δεκαετίας του '40, με ακρογωνιαίους λίθους τις ταινίες "Roma Citta Aperta"(1945) και "Germania Anno Zero"(1948). Ένα κίνημα που δημιουργήθηκε μαζί με τους επίσης σπουδαίους Ντε Σίκα, Ντε Σάντις, Λατουάντα, Βισκόντι, με μια τεχνοτροπία που επηρρέασε μεταγενέστερα πολλούς ιταλούς σκηνοθέτες όπως τον Φελίνι και τον Παζολίνι. Από κει και πέρα ο Ροσελίνι σε μια σκηνοθετική καριέρα που ξεκινά από την πρώτη μεγάλου μήκους του "Un Pilota Ritorna" το 1942 μέχρι τον θάνατό του το 1977, έχει να επιδείξει 22 ταινίες ποικίλου περιεχομένου.

*Άλλες Προβολές : "Scen nr: 6882 ur Mitt Liv"(Ruben Ostlund - Sweden - 2006 - 9'), "King Kong"(Merina Cooper/Ernest Schoedsack - U.S.A. - 1933 - 104'), η πρώτη σπουδαία ταινία καταστροφής στην ιστορία του κινηματογράφου με κάθε μεταγενέστερο remake της να μοιάζει απλά λίγο, "The Caretaker"(Clive Donner - U.K. - 1963 - 105'), στα πλαίσια του αφιερώματος για τον Χάρολντ Πίντερ και τέλος το ακυκλοφόρητο "Funny Ha Ha"(Andrew Bujalski - U.S.A. - 2003 - 89').

- Ιντεάλ

"The Wild Bunch" (Sam Peckinpah - U.S.A. - 1969 - 145')

Θρυλικό γουέστερν από έναν ακραίο αμερικανό σκηνοθέτη, που δεν τιμήθηκε ποτέ με Όσκαρ για την πρωτότυπη δημιουργική ματιά του, γιατί απλά ήταν ασύμβατος με κάθε τι κατεστημένο. Ένα γουέστερν για παράνομους, χωρίς εθνικιστικούς ηρωϊσμούς όπως τα τόσα της εποχής, με ένα κοινότυπο σενάριο με μια αιφνιδιαστική σκηνοθεσία.

Υπόθεση : Μια συμμορία ληστών, ένας κυνηγός επικυρηγμένων, ένας μεξικανός στρατηγός.. και κάπου στην μέση για μια χούφτα όπλα και χρυσό! Ή απλά για την τιμή τους..;

Συν : Όταν σε μια κλασσική ιστορία με πιστολίδι, τσιγάρο, πόρνες και ουίσκι καταφέρνεις ένα απρόβλεπτο τέλος με μια σκηνοθετική ματιά που σε απορροφά μέχρι τους τίτλους του τέλους, τότε τι έχεις να πεις;

Πλην : Άσχετα με το τι λέει ο Μικελίδης, εγώ παρατήρησα ένα πολύ κακό μοντάζ.

Φιλμογραφία Σκηνοθέτη : Ύστερα από μια πετυχημένη πορεία στην αμερικανική τηλεόραση, ο Σαμ Πέκινπα κάνει το κινηματογραφικό του ντεμπούτο το 1961 με το "The Deadly Companions". Ακολούθησαν έξι αριστουργηματικά γουέστερν, πέντε δραματικα θρίλερ, μια πολεμική ταινία("Cross Of Iron") και μια κωμωδία("Convoy"). Ολοκλήρωσε την καριέρα του 1983 με το μέτριο "The Osterman Weekend" και ένα χρόνο μετά πέθανε, συνεχίζοντας αδιάκοπα μέχρι το τέλος να απορροφά τις δύο αγαπημένες του συνήθειες : κοκαΐνη και αλκοόλ!

*Άλλες Προβολές : "The Emerald Forest"(John Boorman - U.K. - 1985 - 110'), στα πλαίσια του αφιερώματος για το μέλλον του πλανήτη και τέλος το "Ai no Corrida"(Nagisa Oshima - Japan/France - 1976 - 105'), η διασημότερη αισθησιακή ταινία του κινηματογράφου.