27 Φεβ 2009

Συνέντευξη του Σταμάτη Τσαρουχά..


Το κυρίαρχο ζητούμενο για τον σκηνοθέτη Σταμάτη Τσαρουχά στην τ

Η προβληματική που συνθέτει ο σκηνοθέτης Σταμάτης Τσαρουχάς στην τελευταία του ταινία, «Carousel», είναι ένα θέμα που καίει την ελληνική κοινωνία : η σεξουαλική κακοποίηση παιδιών από πρόσωπα του συγγενικού τους περιβάλλοντος και η συνακόλουθη αποσιώπηση της, στα κλειστά κοινωνικά σύνολα, όπου ζουν. Με τη συγγραφέα Σοφία Σωτηρίου στον πρωταγωνιστικό ρόλο, η οποία συνάμα υπογράφει το σενάριο, πολλούς καλούς ηθοποιούς όπως ο Τάκης Μόσχος, ο Αυγουστίνος Ρεμούνδος, ο Ζαχαρίας Ρόχας και ο Τάσος Παλαντζίδης, το «Carousel» αφηγείται την ιστορία μιας νέας γυναίκας που έχοντας «θεραπευτεί» από τα ψυχολογικά της τραύματα -ύστερα από βιασμό που υπέστη στα εφηβικά της χρόνια- δίνει τον αγώνα της ζωής.

  • Πως αποφασίσατε να στραφείτε στο δράμα έπειτα από δυο πετυχημένες κωμωδίες («Οι γενναίοι της Σαμοθράκης», «Ηθικόν ακμαιότατον»);

  • Ήταν μια δύσκολη απόφαση. Αφενός η διάθεση μου να πειραματιστώ σε διάφορα είδη του σινεμά. Αφετέρου με απασχόλησε το ίδιο το θέμα, το οποίο με ιντρίγκαρε, με την παραίνεση της Σοφίας Σωτηρίου.

  • Σε ποια κατηγορία δράματος θα τοποθετούσατε το «Carousel»;

  • Θεωρώ ότι είναι ένα ψυχολογικό δράμα, με στοιχεία θρίλερ. Περισσότερο έχει να κάνει με τις επιδράσεις, τις ψυχολογικές επιπτώσεις και το παιχνίδι των χαρακτήρων στα όρια.

  • Πιστεύετε ότι θα μπορούσατε να είχατε χρησιμοποιήσει άλλη πρωταγωνίστρια κι όχι την κ. Σωτηρίου, η οποία είναι ταυτόχρονα η συγγραφέας του βιβλίου κι η σεναριογράφος της ταινίας;

  • Αυτό το ζήτημα με είχε απασχολήσει πάρα πολύ. Όμως κατέληξα στη Σοφία, γιατί έχει δεθεί πολύ με το έργο, ενώ είχε καταπιαστεί με το θέμα για πάρα πολλά χρόνια. Νομίζω ότι καμία άλλη ηθοποιός δεν θα μπορούσε να μπει στην ψυχοσύνθεση του ρόλου όπως η Σοφία, που το είχε κεκτημένο, χωρίς να υποτιμώ κανέναν.

  • Ασχοληθήκατε με ένα θέμα που απασχολεί την ελληνική κοινωνία. Μάλιστα, παρακολουθώντας το αστυνομικό δελτίο τον τελευταίο καιρό τα κρούσματα σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών έχουν αυξηθεί. Πιστεύετε ότι το κοινό θα ανταποκριθεί σε ένα θέμα ταμπού, όπως αυτό;

  • Εδώ υπάρχει το πρόβλημα. Όντως πρόκειται για ένα θέμα ταμπού, κανείς δεν μιλάει, υπάρχει ένα πέπλο σιωπής που πρέπει να σπάσει και να αφυπνιστεί ο κόσμος. Το κοινό θα δυσκολευτεί με την ιστορία, γιατί τη ζει γύρω του, ίσως μέσα στο συγγενικό του περιβάλλον. Σε αυτό το σημείο έχουμε την αμέριστη βοήθεια από το «Χαμόγελο του Παιδιού», που έχει αγκαλιάσει την ταινία, και προσπαθεί να την προωθήσει. Το κοινό πρέπει ν’ ανταποκριθεί προκειμένου να υπάρξει μια ανησυχία για το ζήτημα, ένα μέτρο προφύλαξης των παιδιών και των ίδιων των γονιών.

  • Σχολιάστε μου τις παρακάτω ταινίες σας.

  • «Το Παζάρι» : Η πρώτη μου σκηνοθετική προσπάθεια. Ένα πρωτόλειο με πολλά συναισθήματα.

«Πουλιά με το χρώμα του φεγγαριού» : Ένα road movie που πέτυχε εν μέρει, γιατί υπήρχαν διάφορα προβλήματα οργανωτικής φύσεως.

«Ο ανθός της λίμνης» : Η πιο πλούσια παραγωγή που έχω κάνει, και έτυχε ευρωπαϊκής στήριξης. Έπεσε όμως σ’ ένα πολιτικό κλίμα που δεν την ευνόησε.

«Οι γενναίοι της Σαμοθράκης» : Μια μεγάλη εμπορική επιτυχία, που έχει αφήσει το στίγμα της και θα μπορούσε να κόψει περισσότερα εισιτήρια αν είχε καλύτερη διανομή.

«Ηθικόν ακμαιότατον» : Μια καλή κωμωδία που αδικήθηκε τόσο από την κριτική όσο και από την ταυτόχρονη προβολή της με την πετυχημένη «Λούφα και Παραλλαγή 2».

Νέστορας Πουλάκος

*Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην καθ. εφημερίδα "Απογευματινή" (φύλλο 27-2).

Το κυρίαρχο ζητούμενο για τον σκηνοθέτη Σταμάτη Τσαρουχά στην τ Το κυρίαρχο ζητούμενο για τον σκηνοθέτη Σταμάτη Τσαρουχά στην τ