12 Μαρ 2009

Κινηματογραφικές πρεμιέρες 12ης Μαρτίου..


Αναχωρήσεις ****

Βλέπω το θάνατο σου

Δραματική, ιαπωνικής παραγωγής, σε σκηνοθεσία Γιοτζίρο Τακίτα, με τους Μασαχίρο Μοτόκι, Τσουτόμου Γιαμαζάκι.

Ο Νταίγκο, μουσικός, όταν μένει άνεργος απαντάει σε μια αγγελία της τοπικής εφημερίδας για δουλειά, που θα προετοιμάζει τους νεκρούς για την «αναχώρησή» τους πριν την καύση.

Το φετινό Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας δόθηκε σε μια ταινία που διαθέτει ανθρωπιά, βαθιά ματιά στην κοινωνική δικαιοσύνη και μια ουμανιστική προσέγγιση. Η στροφή στον άνθρωπο και τον ψυχισμό του είναι επιταγή των ημερών. Επιτακτική ανάγκη της εποχής. Γι' αυτό κι η δημοφιλής ταινία του Τακίτα στην Ιαπωνία τράβηξε τα βλέμματα της Ακαδημίας των Όσκαρ. Στέρεο σενάριο, που βασίζεται σε μια όμορφη, γλυκιά ιστορία, ευχάριστη μα και μελαγχολική, διασκεδαστική (μαύρο χιούμορ) αλλά και πεσιμιστική. Χαμηλού προφίλ, χωρίς τυμπανοκρουσίες. Και με μια σκηνοθεσία χωρίς υπερβάσεις αλλά με σταθερές και δυναμικές που βοηθούν τον θεατή χωρίς να τον εντυπωσιάζουν. Το μινιμάλ ως άποψη σε όλο του το μεγαλείο. Αποθεώστε την!

Watchmen ***

Σούπερ ήρωες έτοιμοι για όλα!

Περιπέτεια δράσης, αμερικανικής/ βρετανικής παραγωγής, σε σκηνοθεσία Ζακ Σνάϊντερ, με τους Μάλιν Άκερμαν,Τζέφρι Ντην Μόργκαν, Κάρλα Γκουτζίνο, Πάτρικ Γουίλσον.

Όταν δολοφονείται ένας βετεράνος υπέρ-ήρωας, ο Comedian, ο μασκοφόρος ντετέκτιβ Ρόρσαχ πιστεύει ότι κρύβεται μια ολόκληρη πλεκτάνη αφανισμού των υπέρ-ηρώων και είναι αποφασισμένος, μαζί με τους υπόλοιπους Watchmen, να κάνει τα πάντα για να αποκαλύψει την αλήθεια.

Ο Ζακ Σνάϊντερ είναι αποφασισμένος να συνδέσει το όνομά του με τα πιο γνωστά και πετυχημένα μπλοκμπάστερ της εποχής μας. Μετά το μεγάλο σάλο με τους '”300” επιστρέφει με το στοίχημα των “Watchmen” : το graphic novel του Άλαν Μουρ (“V for Vendetta”) που έχουν αρνηθεί να το μεταφέρουν στο σινεμά σημαντικοί σκηνοθέτες στο παρελθόν, όπως ο Τέρυ Γκίλιαμ, μετατρέπεται σε ένα -σχεδόν- τρίωρο έπος, πολυεπίπεδο, σινεφιλικό, με ιστορικά και πολιτικά στοιχεία που διατρέχουν το β' μισό του 20ου αιώνα. Με ένα σφιχτοδεμένο σενάριο, μια σκηνοθεσία ανατρεπτική, και με φωτογραφία νουάρ, ο Σνάϊντερ χρησιμοποιεί οπτικά εφέ που σκίζουν το μυαλό του θεατή, φτιάχνοντας ένα σύγχρονο μπλοκμπάστερ για διασκέδαση και τροφή για σκέψη. Το άνοιγμα των “Watchmen” στις Η.Π.Α. ήταν θεαματικό : σχεδόν 60 εκ. δολάρια!

Δύο έρωτες ***

Ο έρωτας με έρωτα περνάει...

Δραματική, αμερικανικής παραγωγής, σε σκηνοθεσία Τζέιμς Γκρέι, με τους Χόακιν Φοίνιξ, Γκουίνεθ Πάλτροου, Ιζαμπέλα Ροσελίνι, Ηλίας Κοτέας, Βινέσα Σόου.

Ο Λίοναρντ ενώ γνωρίζει δυο κοπέλες, διαφορετικές μεταξύ τους, ανακαλύπτοντας τις βαθύτερες πλευρές τους, αρχίζει να μπαίνει σε βαθιά συναισθηματικά διλήμματα για το πώς νιώθει, τι θέλει και τι πρέπει να κάνει.

Ανεξάρτητο, εναλλακτικό σινεμά made in USA, από έναν ταλαντούχο και -όσο περνούν τα χρόνια- όλο και πιο φέρελπι σκηνοθέτη, τον Τζέιμς Γκρέι (“The Yards”). Στην τελευταία του κινηματογραφική εμφάνιση ένας σπαρακτικός Χόακιν Φοίνιξ, που κάνει μέγα λάθος με την αποχώρησή του από το σινεμά, ενώ η Γκουίνεθ Πάλτροου δίνει μια μεστή ερμηνεία αποδεικνύοντας -κατά καιρούς- ότι εκείνο το Όσκαρ (του 1999) το αξίζει. Μια ιστορία αγάπης αναπτύσσεται, με ρυθμούς αργούς και απλούς, σε έντονο κλίμα μελαγχολίας και κατάθλιψης, με φόντο σκοτεινό και μέλλον ομιχλώδες. Μια ελεγεία για τις επιλογές ζωής, την αυτοκαταστροφή του έρωτα και την ανάγκη του συναισθήματος της αγάπης για την επιβίωση

Παγωμένο ποτάμι **1/2

Δραματική, αμερικανικής παραγωγής, σε σκηνοθεσία Κόρτνεϊ Χαντ, με τους Μελίσσα Λήο, Μίστυ Ούφαμ, Μάικλ Ο' Κήφυ.

Με την απόγνωση της ανάγκης της για λεφτά εδώ και τώρα, προκειμένου να συντηρήσει τα παιδιά της, να αγοράσει καινούριο σπίτι και να ξεχάσει την απρόσμενη φυγή του άνδρα της, η Ρέυ συνεργάζεται με ένα κορίτσι της φυλής των Μόχοκ για να μεταφέρει με το αυτοκίνητό της λαθρομετανάστες στις Η.Π.Α.

Από τα πλέον δυνατά και συγκλονιστικά δράματα που συγκίνησαν το κοινό σε φεστιβάλ (όπως το Σάντανς) και αίθουσες το 2008, η Αμερικανίδα σκηνοθέτης Κόρτνεϊ Χαντ συστήνεται στη μεγάλη οθόνη με μια ρεαλιστική όσο και σπαρακτική ιστορία, που προέρχεται από παλιότερη μικρού μήκους ταινία της. Σε μια εξαιρετική ερμηνεία η Μελίσσα Λήο, η οποία προτάθηκε για Όσκαρ, όπως και το πρωτότυπο σενάριό της ταινίας, το οποίο αποτυπώνει την αγωνία του σύγχρονου ανθρώπου για μια καλύτερη ζωή σε έναν άδικο κόσμο.

Τη νύχτα που ο Φερνάντο Πεσόα συνάντησε τον Κωνσταντίνο Καβάφη **

Ντοκιμαντέρ, ελληνικής/ πορτογαλικής/ κυπριακής παραγωγής, σε σκηνοθεσία Στέλιου Χαραλαμπόπουλου. με τη φωνή του Μηνά Χατζησάββα και την παρουσία του Οθ. Μεταξά.

Στις 21 Οκτωβρίου του 1929, το υπερωκεάνιο Saturnia ξεκινά από την Τεργέστη το ταξίδι του προς την Αμερική, μαζεύοντας μετανάστες από τα λιμάνια της Μεσογείου..

Ο δημιουργός που βρισκόταν πίσω από τα πολύ σημαντικά και διεθνώς αναγνωρισμένα ντοκιμαντέρ “Ημερολόγια Καταστρώματος – Γιώργος Σεφέρης” (2001) και “Γιάννης Μόραλης” (2005), επιχειρεί ν' αναπτύξει τις ζωές δυο μεγάλων ποιητών του 20ου αιώνα, του Φερνάντο Πεσόα και του Κωνσταντίνου Καβάφη, μέσα από μια φανταστική ιστορία που συνέθεσε έπειτα από μια τυχαία ανακάλυψη : στα κιτάπια ενός ναυτικού από την Πάτρα βρέθηκαν χειρόγραφα και σημειώσεις που αποδεικνύουν τη σχέση του με τον Καβάφη, καθώς κι ένα ταξίδι του τελευταίου (που τελικώς ποτέ δεν έγινε) με το Saturnia σε μια χρονική στιγμή που με το ίδιο πλοίο ταξίδευε ο Πεσόα! Συνδυάζοντας για πρώτη φορά το ντοκιμαντέρ με πινελιές μυθοπλασίας, ο Χαραλαμπόπουλος πήρε το α' βραβείο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και, πλέον, δοκιμάζεται στις αίθουσες.

Κοίτα τι έγινε **

Κομεντί, αμερικανικής παραγωγής, σε σκηνοθεσία Μπάρι Λέβινσον, με τους Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Μπρους Γουίλις, Σον Πεν, Τζον Τουρτούρο, Στάνλει Τούτσι.

Ένας μεγάλο-παραγωγός του Χόλυγουντ είναι μπλεγμένος ανάμεσα στις μεγάλες απαιτήσεις των ταινιών του, στην πρώην σύζυγό του, στην “αθώα” κόρη του, στους άσπονδους φίλους του και τους τρελαμένους συνεργάτες του.

Επιστροφή του πετυχημένου αλλά αμφιλεγόμενου σκηνοθέτη Μπάρι Λέβινσον (“Good Morning Vietnam”, “Rain Man”, “Sleepers”) στις low budget και χαμηλού προφίλ παραγωγές, σατιρίζοντας τον “τρελό” χώρο του Χόλυγουντ με πρωταγωνιστή τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο (12 χρόνια μετά τη συνεργασία τους στο “Wag the Dog”). Η ταινία βασίστηκε στο αυτοβιογραφικό βιβλίο του παραγωγού Αρτ Λίνσον και στιγμές – στιγμές είναι ξεκαρδιστική.

Νέστορας Πουλάκος
npoulakos@apogevmatini.gr

*To κείμενο δημοσιεύτηκε στην καθ. εφημερίδα "Απογευματινή" (φύλλο 12-3).