24 Ιουν 2009

"Τα πάντα ρή-τος : This history of music and poetry : What a wonderful world" - No 21


Luis Armstrong - What a wonderful world

The song was first recorded by
Louis Armstrong and released as a single in 1968, and was inducted in the Grammy Hall of Fame in 1999.

ΑΦΗΣΕ ΛΕΥΤΕΡΑ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΟΥ
Πάμπλο Νερούντα

Άφησε λεύτερα τα χέρια μου και την καρδιά μου, άφησε λεύτερη!Άφησε τα δάχτυλά μου να τρέξουνστους δρόμους του κορμιού σου.Το πάθος - αίμα, φωτιά, φιλιά -με ανάβει με τρεμουλιαστές φλόγες.Αλλά εσύ δεν ξέρεις τι είναι τούτο!Είναι η καταιγίδα των αισθήσεών μουπου διπλώνει τον ευαίσθητο δρυμό των νεύρων μου.Είναι η σάρκα που φωνάζει με τις διάπυρες γλώσσες της!Είναι η πυρκαγιά!Και συ είσαι εδώ, γυναίκα σαν άθικτο ξύλοτώρα που η καμένη μου ζωή πετάειπρος το γεμάτο με άστρα, σαν τη νύχτα, σώμα σου!Άφησε λεύτερα τα χέρια μουκαι την καρδιά μου, άφησε λεύτερη!Δεν είναι έρωτας, είναι επιθυμία που ξεραίνεται και σβήνει,είναι καταιγισμός από ορμές,προσέγγιση του απίθανου,αλλά υπάρχεις εσύ,υπάρχεις εσύ για να μου δώσεις τα πάντα,και για να μου δώσεις αυτό που κατέχεις ήρθες στη γη -όπως εγώ ήρθα για να σε περιέχωγια να σε επιθυμώ,για να σε δεχτώ!

Σαν σήμερα - 24 Ιουνίου

1842: Γεννιέται ο Αμερικανός σατιρικός συγγραφέας Μπιρς Αμπρόουζ. Γνωστό έργο του "Το λεξικό του κυνικού λόγου"

1901: Γεννιέται ο Αμερικανός συνθέτης Χάρι Παρτς, ο οποίος πειραματίστηκε γράφοντας μουσική βασισμένη σε κλίμακα 43 τόνων ανά οκτάβα, την οποία έπαιζε σε όργανα, που κατασκεύαζε ο ίδιος.

1901: Ο 19χρονος Ισπανός ζωγράφος Πάμπλο Πικάσο εκθέτει για πρώτη φορά έργα του στο Παρίσι.

1909: Γεννιέται από Βρετανούς γονείς στις ΗΠΑ ο βραβευμένος με βραβεία Έμι Ντέιβιντ Ρόουζ, ο συνθέτης των μουσικών θεμάτων των δημοφιλών αμερικανικών τηλεοπτικών σειρών "Το μικρό σπίτι στο λιβάδι" και "Μπονάνζα".

1930: Γεννιέται ο Γάλλος κινηματογραφιστής και σεναριογράφος Κλοντ Σαμπρόλ, ο οποίος ξεκίνησε ως κριτικός στον γαλλικό τύπο και στο περιοδικό Cahiers du Cinema και τελικά αναδείχθηκε ένας από τους πρωτεργάτες της γαλλικής νουβέλ βαγκ.

1942: Γεννιέται ο μουσικός Μικ Φλίτγουντ, που ίδρυσε το συγκρότημα των Fleetwood Mac.

1944: Γεννιέται ο Τζεφ Μπεκ, ο οποίος υπήρξε και κιθαρίστας των Yardbirds στη θέση του Έρικ Κλάπτον.

1947: Ένας Αμερικανός πιλότος αναφέρει ότι, είδε άγνωστα αντικείμενα να πετούν στον ουρανό, κοντά στο βουνό Ρέινιερ κοντά στην Ουάσιγκτον, τα οποία περιγράφει ως "ιπτάμενους δίσκους".

1983: Η Σάλι Ράιντ, 32 χρόνων, φυσικός, που συμμετέχει στο πλήρωμα του διαστημόπλοιου ''Τσάλεντζερ'', περνά στην ιστορία ως η πρώτη Αμερικανίδα, που πέταξε στο διάστημα.

1999: Η κιθάρα με την οποία ο Έρικ Κλάπτον ηχογράφησε το "Layla" πωλείται σε δημοπρασία έναντι του ποσού των 497.500 δολαρίων.