16 Ιουλ 2009

Κινηματογραφικές πρεμιέρες 16ης Ιουλίου..


του Νέστορα Πουλάκου
npoulakos@apogevmatini.gr


Τέσσερις ταινίες κάνουν πρεμιέρα αυτή την εβδομάδα στις κινηματογραφικές αίθουσες, με την κορυφαία σινεφίλ εμπειρία ν' απουσιάζει αλλά με το σύνολο των παραγωγών να κινείται σε ικανοποιητικά επίπεδα. Ανάμεσά στις πρεμιέρες σίγουρα ξεχωρίζει η “Τελευταία Ευκαιρία”, όπου πρωταγωνιστούν οι Ντάστιν Χόφμαν και Έμα Τόμσον, όπως κι η κορυφαία κωμωδία του καλοκαιριού “The Hangover”, του σκηνοθέτη Τοντ Φίλιπς (“Στάρσκι & Χάρτς”), με τον “δικό μας” Ζακ Γαλιφιανάκις. Κι ενώ η χώρα βράζει ελέω των μπόλικων βαθμών κελσίου, το βαμπίρ-ικό “Blood : Ο Τελευταίος Βρικόλακας” -η αμερικανική κινηματογραφική μεταφορά της ομώνυμης Ιαπωνικής ταινίας manga του 2000, σκηνοθετημένο από τον Γάλλο Κρις Ναόν (“Η Αυτοκρατορία των Λύκων”), έχει μπόλικη δράση καθώς και... αίμα να φαν' κι οι κότες! Το μωσαϊκό της εβδομάδας έρχεται να συμπληρώσει το αφιέρωμα στον σημαντικό Ευρωπαίο χορευτή και σκηνοθέτη Βιμ Βαντεκέιμπους, που θα διεξαχθεί στο Τριανόν και θα παρουσιαστούν τα τελευταία του video dance μεσαίου μήκους “Blush” και “Here After”, εξ αφορμής των παραστάσεων που θα δώσει στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Κι όπως πάντα οι επανεκδόσεις του καλοκαιριού δεν λείπουν : το αριστουργηματικό “Το Μίσος” του Ματιέ Κασοβίτς μοιάζει πιο επίκαιρο από πότε λόγω του μεταναστευτικού ζητήματος στη χώρα μας, ενώ οι ρομαντικές “Διακοπές στη Ρώμη” του Γουίλιαμ Γουάιλερ επαναφέρουν στο προσκήνιο το παλιό Χόλιγουντ με τις όμορφες ιστορίες του και τους λαμπερούς αστέρες του πάντα σε πρώτο φόντο.


Η Τελευταία Ευκαιρία


Δραματική, αμερικανικής/ βρετανικής παραγωγής, σε σκηνοθεσία Τζόελ Χόπκινς, με τους Ντάστιν Χόφμαν, Έμα Τόμσον, Κάθι Μπέικερ, Τζέιμς Μπρολίν.


Ο Χάρβεϊ, όντας απελπισμένος μετά από μια σειρά γεγονότων, καταλήγει στο μπαρ του αεροδρομίου Χίθροου, όπου συναντά την Κέιτ, μια 40χρονη υπάλληλο της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας που δεν έχει καθόλου ελεύθερο χρόνο. Η αμοιβαία συμπάθεια που δημιουργείται, θα καταλήξει σε μια ιδιαίτερη σχέση που θα μεταμορφώσει την μονότονη ζωή και των δυο.


Έρωτας με την πρώτη ματιά ή ποτέ δεν είναι αργά; Πριν μερικά χρόνια, παρακολουθούσαμε στο “Κάλλιο αργά παρά αργότερα” τον Τζακ Νίκολσον να ερωτεύεται παράφορα την Ντάϊαν Κίτον, δίνοντας μια τελευταία ευκαιρία χαράς στην ερωτική ζωή τους. Κάτι παρόμοιο φαίνεται ότι αισθάνθηκε το δίδυμο Ντάστιν Χόφμαν-Έμα Τόμσον : με φόντο το βροχερό Λονδίνο, καθώς η αποτυχημένη επαγγελματική καριέρα του ενός και οι δύσκολες οικογενειακές σχέσεις του άλλου, τους έχουν “ισοπεδώσει”, βρίσκουν ένα απάγκιο στη γέννηση ενός έρωτα που θα τους αποτραβήξει απ' όλα αυτά. Ο ενθουσιώδης Χόφμαν κι η χαριτωμένη Τόμσον, υποδυόμενοι χαρακτήρες της διπλανής πόρτας, σηκώνουν την παντιέρα της επανάστασης “του τώρα ή ποτέ”. Γιατί, άραγε, όλοι οι άνθρωποι δεν αξίζουν μια ακόμη ευκαιρία; Ανάλαφρη η κομεντί του ταλαντούχου Χόπκινς, χτισμένη πάνω στο ολοζώντανο πρωταγωνιστικό του δίδυμο, προσφέρει αχτίδες δροσιάς και υποκινεί κύματα χαράς στους σινεφίλ των θερινών. Οι ερμηνείες των αστέρων της μεγάλης οθόνης δεν “κραυγάζουν” αλλά μιλούν “σιωπηλά” στην καρδιά και το μυαλό του θεατή.


The Hangover

Κωμωδία, αμερικανικής παραγωγής, σε σκηνοθεσία Τοντ Φίλιπς, με τους Μπράντλεϊ Κούπερ, Χίδερ Γκρέιαμ, Εντ Χελμς, Ζακ Γαλιφιανάκις.

Δύο ημέρες πριν τον γάμο του, ο Νταγκ και οι τρεις κολλητοί του πηγαίνουν στο Λας Βέγκας για μια νύχτα ξεφαντώματος που θα τους μείνει αξέχαστη. Όταν όμως, οι τρεις κολλητοί του γαμπρού ξυπνούν την επομένη με φρικτό πονοκέφαλο, δεν μπορούν να θυμηθούν τίποτα από την προηγούμενη νύχτα...

Ή αλλιώς το πιο θεαματικό bachelor του φετινού καλοκαιριού. Φαίνεται πως οι σεναριογράφοι Τζον Λούκας και Σκοτ Μουρ (“Χριστούγεννα στα Τέσσερα”) είχαν μεγάλα κέφια αυτή την περίοδο, αλλιώς δεν εξηγείται το 100λέπτο ξεφάντωμα σουρεάλ τρέλας και χοντροκομμένων αστείων χωρίς προηγούμενο. Τρεις φίλοι και ο θεόμουρλος μέλλοντας κουνιάδος του γαμπρού (ο Ζακ Γαλιφιανάκις σε ερμηνεία-αποκάλυψη) κάνουν το Λας Βέγκας γης-μαδιάμ εν μια νυκτί, ενώ παράλληλα φέρνουν τα πάνω-κάτω στις ίδιες τους τις ζωές. Προσέξτε : η ιδέα δεν είναι πρωτότυπη, η κινηματογράφηση όχι και τόσο φρέσκια, τα gags όμως των ηθοποιών είναι απολαυστικά, ικανά για γέλια μέχρι δακρύων. Επιτέλους, μιας old time classic κωμωδία χολιγουντιανή που έχει κάτι να προσφέρει.


Επανέκδοση

Διακοπές στη Ρώμη (1953)

Αισθηματική, αμερικανικής παραγωγής, σε σκηνοθεσία Γουίλιαμ Γουάιλερ, με τους Γκρέγκορι Πεκ, Όντρεϊ Χέμπορν.


Μια νεαρή και όμορφη πριγκίπισσα αποφασίζει να σπάσει τη ρουτίνα του πρωτοκόλλου που πρέπει να τηρεί κατά γράμμα. Σε μια επίσημη επίσκεψή της στη Ρώμη, το σκάει και γνωρίζει έναν όμορφο νεαρό ανταποκριτή, με τον όποιον περνά μια καταπληκτική ημέρα στην Αιώνια Πόλη.


Όταν η νεαρή και “άβγαλτη” πριγκίπισσα ερωτεύεται τον ώριμο, γοητευτικό και φιλόδοξο δημοσιογράφο, τότε η αιωνίως ερωτική καλοκαιρινή Ρώμη παίρνει διαστάσεις ενός ξέφρενου τουριστικού θέρετρου υπό τη σκηνοθετική μπαγκέτα του Γουίλιαμ Γουάιλερ. Το, βραβευμένο με Όσκαρ, σενάριο του Ντάλτον Τράμπο “έσκισε” καρδιές εκείνη τη εποχή, με τα κοριτσάκια να θέλουν πριγκιπικό στέμμα και τ' αγοράκια να επιθυμούν να γίνουν περιπετειώδεις ρεπόρτερ. Το καλό Χόλιγουντ των '50s του αξεπέραστου μελοδράματος και της αισθαντικής ρομαντικής κωμωδίας ήξερε να παίζει το παιχνίδι των εντυπώσεων άριστα. Η συγκεκριμένη παραγωγή της Paramount, με τα 3 Όσκαρ και τη 1 Χρυσή Σφαίρα, έχει ψηφιστεί ανάμεσα στις 10 καλύτερες κομεντί όλων των εποχών, κι όχι άδικα. Ας ερωτευθούμε στα θερινά, λοιπόν...


To Μίσος (1995) *****

Διακοπές στη Ρώμη (1953) ****

Η Τελευταία Ευκαιρία ***

The Hangover ***

Blood : Ο Τελευταίος Βρικόλακας **

Blush – Here After **


*Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην καθ. εφημερίδα "Απογευματινή" (φύλλο 16-7).