26 Φεβ 2010

10 διπλές προσκλήσεις ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ για τους ΒΑΚΧΙΚΟΥΣ αναγνώστες..


Στείλτε το ονοματεπώνυμό σας
στο info@vakxikon.grΑυτό το ηλεκτρονικό μήνυμα προστατεύεται από spam bots, θα πρέπει να έχετε ενεργοποιημένη τη Javascript για να το δείτε
και κερδίστε 1 διπλή πρόσκληση για όποια μέρα της παράστασης θέλετε
στο θέατρο Ειλισσός

«ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΝΟΣ ΤΡΕΛΛΟΥ»

Στο ΘΕΑΤΡΟ ΕΙΛΙΣΣΟΣ
ΑΓΛΑΟΝΙΚΗΣ 3 ΚΑΙ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ 40
ΜΕΤΣ
ΤΗΛ. 210 9214248

Την Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2010 στις 21.15 ανεβαίνει το έργο του Νικολάι Γκόγκολ «Το ημερολόγιο ενός τρελού»

Μετάφραση : Ειρήνη Στάθη
Σκηνικά – Κουστούμια : Βασίλης Κρητικός
Μουσική επιμέλεια : Νατάσα Μπουκλαρή, Λουκάς Αγγελίνας
Σκηνοθετεί και παίζει : Χρήστος Γαλάνης
(Ακούγονται μουσικά αποσπάσματα από έργα Phillip Glass, Mussorgsky, Ravel, Liszt, Khachaturian)

Παραστάσεις : κάθε Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21.15' μ.μ.
Διάρκεια παράστασης : 68', Τιμές εισιτηρίων 15 Ευρώ, φοιτητικό 12 Ευρώ
ΤΟ ΘΕΜΑ ΚΙ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙO ΓΙΑ ΤΟ «ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΝΟΣ ΤΡΕΛΟΥ»

Σημείωμα Σκηνοθέτη

Ο Αυξέντιος Ιβάνοβιτς Ποπρίσιν δημόσιος υπάλληλος, απέριττος, ειλικρινής, ευθύς, θέλοντας και μη μοναχικός, παρατηρεί με οξυδέρκεια τους ανθρώπους που βρίσκονται κοντά του: Σιωπηλός κι απόμακρος ο -εν τέλει κενός- διευθυντής του, μοιάζει πολύ σημαντικός άνθρωπος. Πιο κοντά του ο τμηματάρχης, κομψός, μορφωμένος, αφοσιωμένος στη δουλειά του με το βλέμμα ή τον λόγο τον υποτιμά ως ανεπαρκή, τον επικρίνει ως πλεονέκτη. Ο Αυξέντιος ερωτεύτηκε την πανέμορφη Σοφία κόρη του διευθυντή κι αυτήν τον χλευάζει. Φίλους δεν έχει. Οι άλλοι άνθρωποι απουσιάζουν ή αδιαφορούν. Απομένουν οι λέξεις, αρχίζει να μιλά, μονολογεί έξω απ΄τη λογική, οι λέξεις του γίνονται κραυγή για να σκεπάσουν τη σιωπή και να εκφράσουν την αγωνία, το πάθος, τη μανία, τον έρωτα, την ίδια τη ζωή, που εξοστρακίζοντας κάθε ευαισθησία, η ζωή στεγνώνει, ραγίζει αποσυντίθεται.

Ο Ποπρίσιν στοχεύει στην υποκρισία, τον κυνισμό, την κενότητα την ανοησία, ζώντας με οδύνη το ανεκπλήρωτο του έρωτα. Συγκρούεται μετωπικά με το άκαμπτο και συμπαγές – μέσα απ΄το λόγο ή τη σιωπή- της κοινής λογικής, μην αντέχοντας τον εγκλεισμό στο αδιέξοδο της. Πάει να φύγει πάνω απ΄τα τείχη που χτίζουν μεθοδικά οι κοινωνικές βεβαιότητες, πάει να φύγει με μεγαλομανία – ως πτητική δύναμη του νου – πετάει πάνω και μακριά από αυτήν την πραγματικότητα και συντρίβεται..

Ο Αυξέντιος Ιβάνοβιτς Ποπρίσιν «φεύγει», τρελαίνεται. Όμως ο χρόνος τον δικαιώνει ως ένα πρόσωπο υπερευαίσθητο που μέσα απ΄τα ανομολόγητα συναισθήματά του, αυτά που θα καταφέρει να εκφράσει με ακραίο λόγο – στιγμές, είναι τα συναισθήματα του καθενός- αποκαλύπτει τη βίαιη λογική της κοινωνικής πραγματικότητας κι εμμένοντας παθιασμένα σε ερωτήματα που οι «πολλοί» αποφεύγουν, μετατρέπεται ο ίδιος σε φλεγόμενη απάντηση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
«Το ημερολόγιο ενός τρελλού»
στο θέατρο Ειλισσός

Σημείωμα σκηνοθέτη

Ο Ο Αυξέντιος Ιβάνοβιτς Ποπρίσιν δεν περιμένει, δεν συμβιβάζεται. Η παρερμηνεία και αναδιαμόρφωση της πραγματικότητας, - ως διαταραχή της σκέψης του – συνιστά μία απελπισμένη προσπάθεια αποκατάστασης της επαφής του με τον κόσμο.

Η παράσταση εξετάζει τις παραμέτρους – αιτίες που τον ωθούν στη λεγόμενη τρέλα, σκιαγραφεί την κλινική του εικόνα, την ψυχοπάθειά του, αλλά δεν εμμένει σ’αυτήν. Ο ήρωας δεν εικονογραφείται. Σκηνικά αποκαλύπτεται «από μέσα προς τα έξω» ως στέρεος χαρακτήρας. Τα συναισθήματά του σταδιακά πυκνώνουν, ρέουν, σαν να μπαίνουν σε δίνη, ανακυκλώνονται, μη βρίσκοντας διέξοδο. Η ένταση αντανακλάται στο βλέμμα, διαγράφεται στην κίνηση, επηρεάζει το λόγο.

Το παράλογό του δεν είναι μόνο η απώλεια της πραγματικότητας αλλά η ανάπλασή της, η δική του ένταξη στην κοινωνία των ανθρώπων με τη βεβαιότητα ότι κατέχει υψηλότατη (βασιλική) θέση ανάμεσά τους. Ίσως γι’αυτό ο Ποπρίσιν παραμένει μοναδικός, ένας ιδιαίτερα σύγχρονος ήρωας.

Χρήστος Γαλάνης