16 Φεβ 2012

Ταινίες 16ης Φεβρουαρίου 2012

Του Νέστορα Πουλάκου

Αυτή την εβδομάδα κάνουν πρεμιέρα στις αίθουσες (περίπου) δύο ταινίες, καθότι ο “Έρωτας από την αρχή” ξεκίνησε να προβάλλεται από την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου μπας και πιάσει το buzz που του αναλογεί. Θα έκανε πρεμιέρα μαζί τους “Kι ο κλήρος έπεσε στον Σμάιλι”, αλλά επέλεξε εκτεταμένο preview από τις 9 Φλεβάρη. Κι ενώ τα βλέμματα είναι στραμμένα στην 62η Μπερλινάλε (το SevenArt είναι εκεί, με τον Ιάκωβο Γωγάκη), ξεκινούν από σήμερα το 6ο Φεστιβάλ Psarokokalo, το 10ο Φεστιβάλ Καλτ Κινηματογράφου, καθώς και οι Ταινίες που Τόλμησαν. Ταινία της εβδομάδας είναι το “Hugo” του Μάρτιν Σκορσέζε, ένα αμάλγαμα Σπίλμπεργκ και “The Artist”, που επανέρχεται στην αρχή της ιστορίας του κινηματογράφου. Με το οσκαρικό φορτίο στην πλάτη του, και το πασπάλισμα του 3D, δεν το λέω και πολύ αγαπημένη μου πρόταση. Το “Έρωτας από την αρχή” είναι αυτό που δηλώνει και τίποτε άλλο. Τουτέστιν, ρομαντική κομεντί, τιγκαρισμένη στα κλισέ, που έχει καλούς πρωταγωνιστές με “γεροδεμένη” αγάπη και “στιβαρό” έρωτα. Αν τον επιλέξεις γιατί είσαι φαν, θ’ ανταμειφθείς.

Hugo (6/10)

Να σου πω και την αλήθεια μου, συνηθισμένος σε τέτοιο σινεμά από τον Σκορσέζε δεν είμαι, και κάπως με ξένισε εκ πρώτης αυτή του η μεταστροφή, η πιο ακαδημαϊκή. Φαίνεται θέλει να μαζέψει Όσκαρ και μπόλικη εκτίμηση περί σινεφιλίας. Βλέπεις, το “Hugo” με το πασπάλισμα του 3D και την ρετρό διάθεση του, προέρχεται μεν από τα τρίσβαθα του σινεφίλ Σκορσέζε, ο οποίος βουτηγμένος στις αποκαταστάσεις κλασικών ταινιών του παγκόσμιου σινεμά, αποφάσισε και να γυρίσει στην αρχή του μέσω της μυθοπλασίας. Μια και πιάνει τον μύθο του Ζωρζ Μελιές, του ανθρώπου του “Ταξιδιού στη Σελήνη” και περισσοτέρων από 500 ταινιών κάθε μορφής και είδους, τη ζωή του στο Παρίσι στις αρχές του 20ου αιώνα, τους αδελφούς Λυμιέρ, μπλα μπλα μπλα μπλα… Κι όλα αυτά με επίκεντρο ένα παιδάκι φτωχό, που ασχολείται με τα ρολόγια της πόλης, και ονειρεύεται να φτιάξει το ρομπότ που θα βοηθήσει την ανθρωπότητα, Πως δηλαδή ο Μελιές εφηύρε (;) το σινεμά; Από τον Σπίλμπεργκ στα χρόνια του “Ε.Τ.” μέχρι το φαινόμενο “The Artist”, ο Σκορσέζε βουτάει στην παιδική φαντασία, παίζει με το sci-fi, χωρίς να ξεχνά τις βαθιές σινεφίλ αναφορές του. Άλλωστε, στην οθόνη σου αναβιώνει από το… τρένο που φτάνει στο σταθμό, που τρόμαζε τους Γάλλους στα τέλη του 19ου αιώνα, μέχρι τα θαυμαστό “Ταξίδι στη Σελήνη”. Το “Hugo” είναι μια πρόταση μελιστάλαχτης διασκέδασης. Ούτε η καλύτερη ταινία του Σκορσέζε είναι, όσα Όσκαρ και να του δώσουν, ούτε και πρόκειται ποτέ να γίνει.

Έρωτας από την Αρχή (4/10)

Δεν θα σου πω και πολλά γι’ αυτή την ταινία, δεν με χρειάζεσαι άλλωστε, είσαι έξυπνος και καταλαβαίνεις εξ αρχής περί τίνος πρόκειται. Επομένως ρομαντική κομεντί θα δεις, που “δένει” με τον Άγιο Βαλεντίνο, μια και η αγάπη η αιώνια και πάντοτε ποθούσα για όλους μας, βρίσκει την τέλεια εφαρμογή της σε αυτή την ταινία. Θα μπορούσε να είναι μια διαφορετική εκδοχή της “Αιώνιας Λιακάδας ενός Καθαρού Μυαλού” όμως χάνεται στα κλισέ της. Παρολαυτά απογοητευτική ή μπανάλ δεν τη λες. Με τους κεντρικούς πρωταγωνιστές της, Τσάνινγκ Τατούμ και Ρέιτσελ ΜακΆνταμς, να στηρίζουν σθεναρά τους ρόλους τους, θα δεις μια ενδιαφέρουσα ιστορία που φυλλοροεί στα γρήγορα στο μυαλό σου. Καθότι, η ιστορία της Πέιτζ που χάνει τη μνήμη της μετά από ατύχημα, και ο αγώνας του Λέο να της επαναφέρει την αγάπη και τον έρωτα τους που φυσικά… τα έχει απεμπολήσει, έχει και ρομαντισμό, και ευφυή τρυκ, και εξυπνάδες και λεονταρισμούς και τραγικά κλισέ. Όλα αυτά πακέτο, αχταρμάς. Εν ολίγοις είναι μια ταινία καλή για dvd στο σπίτι σου, τύπου “Serendipity”, για να τη δεις με την αγαπημένη σου και ερωτευτείτε κι άλλο, πιο λογικά, και πιο έντονα.

*Τα κείμενα δημοσιεύτηκαν στο κινηματογραφικό πόρταλ www.sevenart.gr (16-2-12).