1 Μαΐ 2012

Ταινίες 1ης Μαίου 2012

Του Νέστορα Πουλάκου 

Εκτάκτως, οι εταιρείες διανομής τιμούν την αυριανή αργία, την εργατική Πρωτομαγιά, βγάζοντας δυο (ψιλο)σκρούμπολ κωμωδίες διαφορετικών προσανατολισμών όμως, και αφήνοντας ορφανό το σύνηθες “άνοιγμα” της Πέμπτης (3 Μαΐου). Εκτάκτως, λοιπόν, και το SevenArt σου παρουσιάζει τις δυο αυτές ταινίες που “πιάνουν τον Μάη” και υπόσχονται ένα τουλάχιστον χαλαρό καλοκαίρι, μια και αύριο είναι και αργία και απεργία και γιορτή των –απανταχού της Γης- εργαζομένων. Ταινία της εβδομάδας δεν υπάρχει. Στο ελληνικό μέτωπο, θα δεις “Poker Face”, μια στουντιακή ταινία που φέρει τη σκηνοθετική υπογραφή του Χρήστου Δήμα, και κουβαλά τα υπέροχα γκαγκ των δεύτερων ρόλων και τη βαριεστιμάρα τω πρωταγωνιστών της. Σε σημεία της είναι και απολαυστική. Ένα πιο αντιπροσωπευτικό δείγμα σκρούμπολ κωμωδίας λες το “21 Jump Street”, την κινηματογραφική αναβίωση του τηλεοπτικού χιτ των ‘80s, με έναν γελαδερό Τζόνα Χιλ να επιδίδεται σε one man show για όλα τα γούστα. Και φυσικά δεν τη λες ταινία αστυνομικής δράσης όσο μια μίξη κωμικού και γελοίου. 

Poker Face (5/10) 

 Μια και αυτή την εβδομάδα “διαφημίζουμε” σκρούμπολ κωμωδίες, κάτι αντίστοιχο στην πιο… κομεντί εκδοχή του είναι το “Poker Face”, τουλάχιστον αυτό φαίνεται να προσπαθήσανε οι δημιουργοί του, μια και πετύχανε διάνα στους περιφερειακούς ρόλους μα στον κεντρικό δίδυμο, ίσως, θα έπρεπε να το είχανε ξανασκεφτεί. Εν ολίγοις, το “Poker Face” που σίγουρα φέρει και τη σκηνοθετική πινελιά του Χρήστου Δήμα, αν και είναι ξεκάθαρα σινεμά του στούντιο, ποντάρει στο χαριτωμένο μεν άνευρο και επαναλαμβανόμενο δε σενάριο του, στους δεύτερους ρόλους που κυριολεκτικά τα… σπάνε, και στην, εν γένει, ατμόσφαιρα μιας ελαφράδας που ρέπει στο χάζι γι’ αυτές τις ζεστές καλοκαιριάτικες μέρες. Πυρπασόπουλος, Πιατάς, Καφετζόπουλος, Μποσταντζόγλου δίνουν το καλύτερο εαυτό τους και προσφέρουν ότι κωμικό γκαγκ διαθέτουν στη φαρέτρα τους και χωράει ο νους σου. Το δε πρωταγωνιστικό δίδυμο όμως, αφενός βαριέται μέχρι θανάτου από τον πολλά βαρύ έως απλοϊκό Κούρκουλο και αφετέρου οδεύει στην πολυπλοκότητα από τη μονίμως χαμένη και κάπως μπερδεμένη Σαουλίδου. Πάντως, το “Poker Face” είναι μια κάποια επιλογή διασκέδασης. Μια ταινία που σέβεται πρώτα απ’ όλα τον εαυτό της και στη συνέχεια τον θεατή. Δεν κοροϊδεύει, δεν είναι ούτε καν σαλάτα, απλώς προσφέρει τα ελάχιστα προβλεπόμενα για το σινεμά που υπηρετεί. 

21 Jump Street (5/10) 

 Μια πιο ελεύθερη διασκευή της αμερικανικής σειράς των ‘80s που έκανε μεγάλη επιτυχία και τον Τζόνι Ντεπ γνωστό (ο οποίος και πραγματοποιεί cameo εμφάνιση στην ταινία), είναι αυτή η σκρούμπολ κωμωδία των Λορντ και Μίλερ, που μπορείς να την δεις –αν το πιέσεις λίγο μέσα σου- σαν εκείνες τις αθάνατες κωμικοτραγικές περιπέτειες του Κάρι Γκραντ, από τα ‘50s του κλασικού Χόλιγουντ. Συμφωνώντας με τον Βικτωράτο αναφορικά με την… ιδεολογία της σειράς, η οποία και περνάει –αν και επιδερμικά- και στην ταινία, ότι δηλαδή το να βάζεις μυστικούς μπάτσους στα σχολεία για να πιάσουν τους μαφιόζους είναι σαν να λες ότι αυτό είναι το εκτροφείο θηρίων και εκεί πρέπει να επέμβουμε για να καθαρίσουμε τα αποβράσματα, παρόλο που αυτό το ευαίσθητο κομμάτι της κοινωνίας δομείται και “ελέγχεται” μόνο από τη δημόσια παιδεία και τους εκπαιδευτικούς της, εν συνεχεία παρασύρεσαι από τα διάφορα κωμικά και την περσόνα του Τζόνα Χιλ. Ο τελευταίος ξαναγυρίζει στα γνωστά του λημέρια (συνυπογράφοντας και το σενάριο) μετά το “σοβαρό” του διάλειμμα και την οσκαρική του υποψηφιότητα στο “Moneyball”, και δίνει πραγματικό ρεσιτάλ κωμικής εξτραβαγκάντσας με τον, εντελώς ανόμοιο του, Τσάνινγκ Τάτουμ να ψιλορεζιλεύεται μεν και να υπολείπεται του χοντρούλη ηθοποιού δε. Πάντως, το δίδυμο τους δεν το λες κακό και, πιθανώς, είναι αυτό που σώζει την ταινία από τον όλεθρο. Δηλαδή, απούσας σοβαρής ιστορίας προς κινηματογράφηση, το δίδυμο σώζει την παρτίδα και από την ποδηλατάδα στο πάρκο μέχρι την πιστολάδα εναντίον των “κακών”, σε κάνει να γελάς τουλάχιστον παρόλο που δεν βλέπεις αυτό το αριστούργημα που θα σε έκανε να παραμιλάς. 

 *Τα κείμενα δημοσιεύθηκαν στο κινηματογραφικό πόρταλ www.sevenart.gr (30-4-12).