11 Μαΐ 2012

Ταινίες 10ης Μαίου 2012


Του Νέστορα Πουλάκου 

Αυτή την εβδομάδα κάνουν πρεμιέρα στις αίθουσες τρεις ταινίες, ενώ σε επανέκδοση κυκλοφορεί η εγγλέζικη σκρούμπολ κατασκοπευτική ταινία του Άλφρεντ Χίτσκοκ “Η Κυρία Εξαφανίζεται”. Παρολαυτά στη χώρα μας εξακολουθεί η ακυβερνησία ενώ τα αμφίσημα εκλογικά αποτελέσματα μπορεί να καταβαράθρωσαν μεν τον δικομματισμό αμφισβητούν δε τη δημοκρατικότητα αυτής της χώρας. Ταινία της εβδομάδας είναι το “Fish n’ Chips”, το καμάρι της Κύπρου για τη σεζόν 2011-12, μια και ταξίδεψε σε 18 κινηματογραφικά φεστιβάλ ενώ ο δημιουργός της Ηλίας Δημητρίου έλαβε το Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου. Κριτική σου γράφει ο Γωγάκης, ο οποίος και συνομίλησε σχετικώς με τον Κύπριο δημιουργό. Τη βάση πάντως δεν την περνάει αυτή τη φορά ο Στήβεν Σόντερμπεργκ με την “Τιμωρό”, ο οποίος επέστρεψε στα παλιά τα τετριμμένα του, γυρίζοντας μια άνευρη ταινία… δράσης με πρωταγωνίστρια την Τζίνα Καράνο, επαγγελματία kick boxer και σκέτη κούκλα που δεν έχει όμως μυρωδιά υποκριτικής. Στα τάρταρα της παγκόσμιας κριτικής έχει πέσει για τα καλά ο Νίκολας Κέιτζ, ο οποίος συνεχίζει τις κακές εμφανίσεις του σε κακές ταινίες. Αυτή τη φορά πρόκειται για το σίκουελ “Ghost Rider: Το Πνεύμα της Εκδίκησης”, το οποίο δεν πρέπει να κατατάσσεται ούτε καν στην κατηγορία των b-movies. Η επανέκδοση αυτής της καλοκαιρινής εβδομάδας φέρει τον τίτλο “Η Κυρία Εξαφανίζεται”, μια χαλαρή και όμορφη μεν κατασκοπευτική ταινία δε του Άλφρεντ Χίτσκοκ, παραγωγής 1938. 

Η Τιμωρός (4/10) 

Θα μπορούσε και να είναι μια συναρπαστική κατασκοπευτική περιπέτεια δράσης αλλά ούτε καν. Κατασκοπευτικό δράμα το λες, περιπέτεια όμως όχι και σίγουρα δράση δεν έχει. Είναι κι αυτό το στυλ του Σόντερμπεργκ που όταν αποφασίσει να επιβάλει την δική του αντίληψη περί δράσης στην κλασική χολιγουντιανή πατέντα τα κάνει σαλάτα. Και χωρίς να έχει ουσιαστικά σενάριο στα χέρια του παρά ένα αναμάσημα των γνωστών και τετριμμένων κατασκοπευτικών σκηνών και δη στην Ευρώπη, ο Αμερικανός σκηνοθέτης που όλο τα παρατάει και όλο ταινίες κάνει, προβαίνει ξανά στο ίδιο λάθος: βάζει για πρωταγωνίστρια του την Τζίνα Καράνο, μια επαγγελματία kick boxer που δεν έχει μυρωδιά υποκριτικής. Και αυτό φαίνεται. Ακριβώς όπως έγινε και με την πορνοστάρ Σάσα Γκρέι πριν δυο χρόνια στη “Συνοδό Πολυτελείας”. Μπορεί να κερδίζει στην αυθεντικότητα του χαρακτήρα όμως οι κοπέλες αφενός δεν ξέρουν να λένε τα λόγια τους κι αφετέρου δεν σε πείθουν κινηματογραφικά καθόλου. Εκτός ρυθμού παντελώς. Εκτός κι αν ο Σόντερμπεργκ θεωρεί δράση τις σκηνές που ξυλοκοπεί με μαεστρία όποιον βρει στο διάβα της η, κατά τα άλλα, γοητευτικότατη Καράνο. Μ’ αυτά και μ’ αυτά, η παρέλαση αστέρων και η καλοφτιαγμένη παραγωγή σώζουν κάπως τα προσχήματα σε μια άνευρη και άρρυθμη ταινία, που δεν δικαιολογεί το είδος σινεμά που κουβαλά στις αποσκευές προώθησης της. 

Ghost Rider: Το Πνεύμα της Εκδίκησης (2/10) 

Συνεχίζοντας την… αμέτρητη σειρά κακών εμφανίσεων του τα τελευταία χρόνια που φούσκωσε και ο τραπεζικός λογαριασμός του α προπό, ο Νίκολας Κέιτζ πρωταγωνιστεί και στο σίκουελ του ήρωα της Marvel, Ghost Rider, για ν’ αποδείξει πώς ένα μέτριο b-movie μπορεί να γίνει το απόλυτο trash σκουπίδι του σύγχρονου σινεμά. Ο ήρωας που το κεφάλι του φλέγεται από το κακό του, μια και η συμφωνία του με το διάβολο περιλαμβάνει φωτιές και αντάρες, παίζει σ’ ένα ανύπαρκτο σενάριο απαγωγής νεαρού που είναι και πολύτιμος για τον κόσμο που θα χαθεί έτσι όπως πάει. Όμως κάπου εκεί εμφανίζεται ο Ghost Rider και βάζει φωτιές στα μπατζάκια του κόσμου όλου, σώζοντας κι αυτόν και τον πιτσιρικά, μα και τον εαυτό του εξιλεώνοντας τον για τα μύρια όσα έχει κάνει. Ταινία straight-to-dvd και για πιτσιρικαρία μόνο. 

Η Κυρία Εξαφανίζεται (6/10) 

Από τις τελευταίες εγγλέζικες παραγωγές του Χίτσκοκ είναι αυτή η σκρούμπολ κατασκοπευτική ταινία μυστηρίου, τουτέστιν όπως καταλαβαίνεις τρία είδη σε ένα και η απόλαυση εγγυημένη. Μια και ακόμη και στις σκηνές μαχών μες στο τρένο, η όλη διαδικασία φέρει κάτι από το βρετανικό φλέγμα, την αριστοκρατική αβρότητα και την καθημερινή απλότητα. Λίγο πριν το ξέσπασμα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ο Χίτσκοκ οργώνει την Κεντρική Ευρώπη με τρένο ξεκινώντας από την ουγγρική επαρχία, και χωρίς να σου αποκαλύψω το τουΐστ της υπόθεσης, το πολυπόθητο δηλαδή στοιχείο ανατροπής που κάνει όλες τις ταινίες του Χίτσκοκ να ξεχωρίζουν, πρέπει να καταλάβεις ότι έχεις να δεις ένα μικρό διαμαντάκι εμπορικού σινεμά που σε αποζημιώνει πάντοτε τις χαλαρές καλοκαιρινές νύχτες. Η Μις Φρόι εξαφανίζεται στο δρομολόγιο προς την Αγγλία, και η αρραβωνιασμένη μορφονιά με τον φλεγματικό χιουμορίστα γόη κάνουν ότι περνάει από το χέρι τους, ακόμη και διπλωματικό επεισόδιο, για να τη βρουν. Το τέλος φυσικά και είναι ευοίωνο, με ένα ακόμη κινηματογραφικό love story να γεννιέται. 

*Τα κείμενα δημοσιεύτηκαν στο κινηματογραφικό πόρταλ www.sevenart.gr. (10-5-12).