29 Μαΐ 2012

ΕΝΑ ΓΕΛΑΣΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ


To “Ένα Γελαστό Απόγευμα” είναι μια επίκαιρη ταινία από πολλές απόψεις. Καταρχάς, η στήλη HellasFilm καταπιάνεται μαζί της σήμερα αποτίνοντας φόρο τιμής στην πρόσφατη απώλεια του ηθοποιού Σοφοκλή Πέππα, ο οποίος είχε παρουσία, έστω και περιφερειακή, στην ταινία του Ανδρέα Θωμόπουλου. Εν συνεχεία, το “Ένα Γελαστό Απόγευμα” είναι πρωτίστως μια ταινία πολιτική. Καθότι ο κεντρικός πρωταγωνιστής της, που τον υποδύεται με περίσσια αισθαντικότητα ο Νίκος Κούρκουλος, είναι ένας ανερχόμενος, με όρεξη και πυγμή, πολιτικός, ο οποίος δεν αντιμετωπίζει μόνο προσωπικά προβλήματα, αλλά και επαγγελματικά. Οι πολιτικοί του αντίπαλοι τού βάζουν συνεχώς τρικλοποδιές, με την κυριότερη από αυτές την επιστροφή, και την απολογία του για τις ρίζες του. Ο πατέρας του ήταν συνεργάτης των Γερμανών στην Κατοχή, και η κοντή ελληνική μνήμη ως συνήθως, τώρα λειτουργεί ξαφνικά, μια και ο νεόκοπος και ρηξικέλευθος πολιτικός Δημήτρης Βενιέρης θέλει να φέρει την ουσιαστική αλλαγή στο σύστημα, να ανατρέψει τα δεδομένα, και να πάει μπροστά τη χώρα. Φευ! Το σενάριο της ταινίας δουλεύτηκε από ένα πρόσωπο-σύμβολο της δημοσιογραφίας και της συγγραφής της εποχής εκείνης, τον Φρέντυ Γερμανό, ο οποίος προηγουμένως το είχε ανεβάσει στο θέατρο και το είχε εκδώσει σε βιβλίο ως μυθιστόρημα. Ο Ανδρέας Θωμόπουλος, γνήσιο τέκνο του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου, με μεγάλη επιτυχία του τον “Ασυμβίβαστο” με τον Παύλο Σιδηρόπουλο, μόλις λίγους μήνες πριν, σκηνοθετεί μια ακόμη εισπρακτική επιτυχία του 1979. Ο Νίκος Κούρκουλος και η Μπέτυ Λιβανού παίζουν υπέροχα, ο πρώτος με τη συνήθη υπερβολή του και η δεύτερη με την ξεπεταγμένη τσαχπινιά της ωραιότητας της, πάντοτε υπό τη φωτεινή, τύπου βιντεοκασέτας όμως, φωτογραφία του Άρη Σταύρου. Φυσικά, αλησμόνητη παραμένει και η μουσική του Χατζηνάσιου. Το “Ένα Γελαστό Απόγευμα” παραμένει μέχρι σήμερα, παρά την παρωχημένη αισθητική της, ένα διαμαντάκι του, έτσι κι αλλιώς, υποτιμημένου ελληνικού πολιτικού κινηματογράφου.