19 Απρ 2013

Προδημοσίευση: Τραγούδια στα Μακάμια του Κώστα Ριτσώνη


Τραγούδια στα Μακάμια, Ποίηση, Κώστας Ριτσώνης, Εκδόσεις Ποιήματα των Φίλων, 2013 

Η Μαριγώ 
χιτζασκιάρ 

Στα ξανθά της τα μαλλιά 
κελαηδούσαν δυο πουλιά 
όταν κάναμε παιχνίδια 
αγκαλιές κι όλο τα ίδια 

Αχ μικρούλα Μαριγώ 
οκτώ χρόνια σ’ αγαπώ 
Έφυγες και δε βαστώ 
και συνέχεια λαχταρώ 
Τ’ όμορφο σου τ’ άσπρο χέρι 
τώρα το κρατούν οι γέροι 
Όμορφή μου Μαριγώ 
σ’ έχασα και λαχταρώ 

…μια τόσο όμορφη κοπέλα 
πάει την έχασα μου ’ρχεται τρέλα 
Μαριγώ μου είσαι αφράτη 
γύρνα πίσω στο κρεβάτι 
 τ’ όμορφό σου τ’ άσπρο χέρι 
τώρα το φιλούν οι γέροι 
σε γεμίζουν μπιχλιμπίδια 
σκουλαρίκια δαχτυλίδια… 

Στα ξανθά της τα μαλλιά 
κελαηδούσαν δυο πουλιά 
και μου γύρευε παιχνίδια 
αγκαλιές κι όλο τα ίδια 

Zηλιάρης 
ουσάκ 

-Aχ μικρό μου μελαχρινό μου 
εσύ μου πήρες το μυαλό μου 
κάποιον άλλον έχεις μέσα 
πονηρή μικρή μπαμπέσα 

Ζούλα μπαίνει 
ζούλα βγαίνει ζούλα σκάλες ανεβαίνει 
ψάχνω για να τον τσιμπήσω 
και θα τόνε κανονίσω 

-Γειά σου βλάμη μου ζηλιάρη 
αιμοβόρε κι ερωτιάρη 
μπες στο σπίτ μου να ψάξεις 
άλλονε αν βρεις μην τον πειράξεις 

-Κάποιον έβαλες στο σπίτι 
έναν όμορφο μαγγίτη 
πονηρό μελαχριν μου 
αχ θολώνει το μυαλό μου 

Περιμένω στο σκοτάδι 
μες στο κρύο όλο το βράδυ 
και προσέχω βρε μπαμπέσα 
 μήπως μπήκε άλλος μέσα 

-Έλα εδώ να ζεσταθούμε 
στο κρεβάτι να τα βρούμε 
σ’ αγαπάω βρε ζηλιάρη 
αιμοβόρε κι ερωτιάρη