20 Ιουν 2013

Ο Τσαλαπετεινός του Wyoming (1995)


Του Νέστορα Πουλάκου 

Το κινηματογραφικό ντεμπούτο του Δημήτρη Ινδαρέ εντυπωσίασε εκείνη τη χρονιά στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και ειδικώς το νεανικό κοινό. Μια ταινία για τους νέους και τις ερωτικές ανησυχίες τους αλλά και το πώς επηρεάζονται από το ενήλικο περιβάλλον τους και τις δικές του… ερωτικές αναζητήσεις. Με μια μητέρα να μένει έγκυος στα 42 της και έναν πατέρα που ερωτεύεται ξανά στα 55 του, η ερωτική ζωή ενός 20χρου μόνο μπερδεμένη μπορεί να είναι. Η στήλη HellasFilm επανέρχεται σε 15ήμερη βάση για να ασχοληθεί με το σινεμά της δεκαετίας του 1990, όλο τον επόμενο μήνα. Η αρχή γίνεται με τον Δημήτρη Ινδαρέ, ένα σκηνοθέτη που παρά τη δυναμική αρχή του δεν έχει δώσει άλλα σκηνοθετικά δείγματα γραφής πλην της «Γαμήλιας Νάρκης» του 2003. Επανερχόμαστε όμως στον… νεανικό «Τσαλαπετεινό του Wyoming» και το χιτ που έκανε εκείνη την εποχή χάρη και στις φρέσκες ερμηνείες των πρωταγωνιστών του, του Αλέξανδρου Λογοθέτη και της Βίκυς Βολιώτη. Η ιστορία του Μιχάλη είναι μπερδεμένη σε πολλά επίπεδα: αφενός μοιράζει το χρόνο του ανάμεσα στο Πάντειο και το συνεργείο αυτοκινήτων του πατέρα του, που είναι το ψώνιο και το μεράκι του. Αλλά και στις γυναίκες της ζωής του, μια νεαρή ζωγράφο που έχει ερωτευτεί μέχρι τα μπούνια, καθώς λέγεται, αλλά και μια ώριμη σαραντάρα που τον ελκύει και τον μεγαλώνει. Άλλωστε η ωρίμανση του χαρακτήρα του δεν έχει συντελεστεί ακόμη. Από την άλλη μεριά, ούτε το οικογενειακό περιβάλλον του τον βοηθάει να ηρεμήσει, τον σπρώχνει όμως να ωριμάσει γρηγορότερα. Ο πατέρας του, φίλος και αφεντικό μαζί, ερωτεύτηκε στα 55 του και θέλει να τα παρατήσει όλα, τη δουλειά και τον κόσμο που τον περιβάλλει. Η δε μητέρα του, σε ένα θαυμάσιο ρόλο η Μπέττυ Λιβανού, μένει έγκυος στα 42 της και αποφασίζει να κρατήσει ένα παιδί αγνώστου πατρός… Μια ταινία για τις γυναίκες αλλά και την ωρίμανση τόσο των νέων όσο και των μεγαλύτερων σε ηλικία που ξαναγίνονται ή νιώθουν μέσα τους την περασμένη νιότη τους. Μια ανάλαφρη ιστορία, που απορρέει από το τηλεοπτικό κλίμα και αισθητική της ιδιωτικής τηλεόρασης της εποχής, όμορφη, εύπεπτη, χαριτωμένη, δοσμένη με τρόπο χαλαρωτικό, η οποία αγγίζει μια ευρεία γκάμα ηλικιών και προβληματισμένων συνειδήσεων.