24 Δεκ 2008

Κινηματογραφικές Πρεμιέρες 25ης Δεκεμβρίου..


Australia **

Μελόδραμα;

Δραματική, αυστραλιανής και αμερικανικής παραγωγής, σε σκηνοθεσία Μπαζ Λούρμαν, με τους Νικόλ Κίντμαν, Χιου Τζάκμαν.

Στη Βόρεια Αυστραλία του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, μια όμορφη Αγγλίδα αριστοκράτισσα κληρονομεί ένα αχανές ράντζο, για το οποίο ερίζουν αρκετοί ντόπιοι μεγαλοκτηνοτρόφοι. Ώσπου συμμαχεί μ’ έναν σκληροτράχηλο και πεπειραμένο κτηνοτρόφο για να οδηγήσουν τα 2.000 ζωντανά της στις απέραντες εκτάσεις της πιο απομακρυσμένης γης. Ο έρωτας για τους δυο είναι αναπόφευκτος.

Τα πάντα σε αυτή την ταινία είναι μια πρόφαση. Θυμάστε κάτι φτηνές ελληνικές παραγωγές με το δάκτυλο του Ε.Ο.Τ. τη δεκαετία του ’80; Εδώ έχουμε κάτι ανάλογο απλώς αυξήστε στο δεκαπλάσιο το μπάτζετ. Μια ταινία – έπος, διάρκειας τριών ωρών, με ένα επιτελείο αποκλειστικά αυστραλιανό με αμερικανική νοοτροπία όμως. Ο χάι κλας σκηνοθέτης Μπαζ Λούρμαν, που βρισκόταν πίσω από τα λαμπερά μιούζικαλ «Moulin Rouge», «Dance Hall» και «Romeo+Juliet», ονειρεύτηκε το δικό του «Όσα παίρνει ο άνεμος» και το πραγματοποίησε. Στη θέση της Βίβιαν Λι (Σκάρλετ Ο’ Χάρα) η Νικόλ Κίντμαν. Στο ρόλο του Τζωρτζ Ρηβς (Μπρεντ Τάρλετον) ο Χιου Τζάκμαν. Δυο κορυφαίοι αυστραλοί ηθοποιοί συμπράττουν σε αυτό το μεγαλόπνοο σχέδιο του Λούρμαν, ώστε η Αυστραλία να έχει τον δικό της «Θίασο» (.. του Αγγελόπουλου).
Μελόδραμα υψηλής ποιοτικής στάθμης στα πρότυπα των αμερικάνικων ταινιών των ‘30s, ‘40s, ‘50s, που μιλά για την ταραγμένη ιστορία της Αυστραλίας στο Μεσοπόλεμο και στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο μέσα από ένα σταυροδρόμι πολιτισμών : πλούσιοι λευκοί, μαύροι δούλοι, περιθωριοποιημένοι εμιγκρέδες, υπό εξαφάνιση ινδιάνοι κι ξένοι (άγγλοι, γάλλοι, αμερικάνοι) επισκέπτες. Τουτέστιν : βαρύ δράμα άψογης σκηνοθεσίας πολύ κουραστικό στο ανάγνωσμά του!

Τα κελεπούρια *1/2

Τρέλα, δάκρυα και ιδρώτας

Κομεντί, αμερικανικής παραγωγής, σε σκηνοθεσία Αλφρέντο Ντε Βίγια, με τους Τζων Λιγκουιζάμο, Φρέντι Ροντρίγκεζ, Ντέμπρα Μέσσινγκ, Άλφρεντ Μολίνα.

Η οικογένεια Ροντρίγκεζ συγκεντρώνεται στο πατρικό σπίτι στο Σικάγο για την περίοδο των γιορτών. Το γεγονός που σημαδεύει τη σύναξη είναι η επιστροφή του μικρού γιου από τον πόλεμο του Ίρακ. Τα πάντα όμως έχουν σπάσει μιας και κόντρες βγαίνουν στην επιφάνεια, παλιά απωθημένα και σχέδια που μερικούς ξενίζουν.

Το θετικό στην ταινία του Ντε Βίγια είναι ότι δεν έχουμε να κάνουμε με ένα χολυγουντιανό γιορτινό κλίμα «τρεις λαλούν και δυο χορεύουν». Αν και ακριβή παραγωγή των στούντιο, ο σκηνοθέτης τοποθετεί την ιστορία σε μια αμερικανική οικογένεια καταγωγής Πουέρτο Ρίκο, εν ολίγοις περιθώριο κι όχι τυπική οικογένεια που «όλα πάνε καλά». Από την άλλη μεριά, το μεγάλο αρνητικό έγκειται στο χαοτικό σενάριο. Τα πρόσωπα, που μπερδεύονται αναφορικά με καταστάσεις καθημερινής τρέλας, δεν ξεδιπλώνουν αβίαστα το προσωπικό τους δράμα ή χαρά, ή τελοσπάντων η σκηνοθεσία του Ντε Βίγια δεν προχωρά ούτε σε γκροτέσκο επιλογές όπως το «Και τα σπουργίτια τραγουδούν», που είχαμε δει την περασμένη εβδομάδα. Παρόλο που το στήσιμο της είναι καλό, η επιλογή ενός δημιουργού να κάνει ταινίες απλών καθημερινών συμβάντων ελλοχεύει κινδύνους αν δεν έχει τις ικανότητες ενός Ματζιντί για παράδειγμα.

Ιστορίες για καληνύχτα *

Καληνύχτα και… καλή τύχη

Κωμωδία, αμερικανικής παραγωγής, σε σκηνοθεσία Άνταμ Σάνκμαν, με τους Άνταμ Σάντλερ, Κέρι Ράσελ, Γκάι Πιρς, Κόρτνεϊ Κοξ, Τερέζα Πάλμερ.

Ο Σκήτερ είναι ένας υπάλληλος ξενοδοχείου, που ονειρεύεται κάποια μέρα ν’ αποκτήσει το δικό του στη μνήμη του πατέρα του. Όλα στην καθημερινότητά του ανατρέπονται όταν συμφωνεί να κρατήσει τα δυο παιδιά της αδελφής του για μια εβδομάδα προκειμένου να τη βοηθήσει. Από τότε και κάθε βράδυ τους λέει ιστορίες για να κοιμηθούν, οι οποίες την επόμενη μέρα.. πραγματοποιούνται.

Τυπική αν όχι κλασική οικογενειακή κωμωδία με τις γνωστές χοντράδες αμερικανικής προελεύσεως και κλισέ «να φαν’ κι οι κότες». Ο Άνταμ Σάντλερ, που πλέον έχει αναδειχθεί σε must κωμικό τέτοιων ταινιών, συμπράττει με τη Disney και φτιάχνει μια ταινία για όλη την οικογένεια, κάτι το οποίο βέβαια αμφισβητείται. Το πιο σημαντικό κομμάτι αυτής της γιορτινής ταινίας είναι οι διάλογοι της -όχι όλοι- που στιγμές – στιγμές κρίνονται απολαυστικοί. Κατά τα άλλα όμως η ιστορία σε συνδυασμό με το σενάριο, η σκηνοθεσία κι η κινησιολογία των ηθοποιών, μαζί με μερικές αδιάφορες ερμηνείες όπως εκείνη του ίδιου του Σάντλερ, καταλήγουν στο συμπέρασμα : στρίβειν δια του αρραβώνος ή του κινηματογράφου εν προκειμένω.

Παρουσίαση

The Spirit


Περιπέτεια, αμερικανικής παραγωγής, σε σκηνοθεσία Φρανκ Μίλερ, με τους Σάμιουελ Τζάκσον, Σκάρλετ Γιόχανσον, Έβα Μέντες.

Ένας από του καλύτερους αστυνόμους σκοτώνεται εν ώρα εργασίας και επιστρέφει στα εγκόσμια με υπερφυσικές δυνάμεις με μοναδικό σκοπό να πολεμήσει ενάντια σε όλες τις δυνάμεις του κακού που πολιορκούν την πόλη του. Γύρω του τέσσερις γοητευτικές γυναίκες που άλλοτε τον βοηθούν και άλλοτε κάνουν δυσκολότερο το έργο του στο Σέντραλ Σίτυ.
Ο Φρανκ Μίλερ, συγγραφέας μεταξύ άλλων των «300» και του «Sin City», μεταφέρει στο σινεμά το νουάρ κόμικ του Γουίλ Άισνερ της δεκαετίας του ’40 κι επιπλέον σκηνοθετεί με τον Σάμιουελ Τζάκσον να πρωταγωνιστεί. Η κριτική της ταινίας απουσιάζει διότι δεν προβλήθηκε στους δημοσιογράφους από την εταιρεία διανομής.

Νέστορας Πουλάκος
npoulakos@apogevmatini.gr

*Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην καθ. εφημερίδα "Απογευματινή" (φύλλο 25-12).