10 Ιουν 2010

Η σχολή χωράει όλους τους καλούς χορευτές..

του Νέστορα Πουλάκου
npoulakos@apogevmatini.gr


StreetDance 3D


Μιούζικαλ, βρετανικής παραγωγής, σε σκηνοθεσία Μαξ Γκίβα & Ντάνια Πασκίνι, με τους Σάρλοτ Ράμπλινγκ, Νικόλα Μπαρλέι, Ρίτσαρντ Γουίνσορ.

Η ιδιοκτήτρια της σχολής μπαλέτου Ελένα εντυπωσιάζεται από τους ενθουσιώδεις και παρορμητικούς χορευτές Streetdance, την ομάδα δηλαδή της χαρισματικής Κάρλι. Τους προτείνει λοιπόν να κάνουν πρόβες στη σχολή της για τους τελικούς της διοργάνωσης που συμμετάσχουν αρκεί να συμπεριλάβουν στη χορογραφία τούς μαθητές της, που όμως γνωρίζουν μόνο από κλασικό χορό.

Καταρχάς να σας πληροφορήσω ότι η βρετανική εμπορική επιτυχία του «Streetdance 3D» έχει ανοίξει στις κινηματογραφικές αίθουσες της χώρας από εχθές, μια απόφαση της εταιρείας διανομής του –μάλλον- για να τραβήξει το πρώτο 4ήμερο προβολών παραπέρα με στόχο –τι άλλο;- τα εισιτήρια. Επίσης, να σας πω ότι όντως πρόκειται για επιτυχία στη Βρετανία. Πρώτο στο box office του νησιού, έχει αγγίξει ως φαίνεται τις ευαίσθητες χορδές των νέων της χώρας. Βέβαια η ταινία έκανε πρεμιέρα εκεί τον Μάιο. Κάπως μας άργησε εδώ, δηλαδή. Και τέλος, να σας τονίσω ότι απευθύνεται σε εραστές και μόνο των ταινιών τύπου «Flashdance», «Footloose» αλλά και «Fame», των μεγάλων μουσικό-χορευτικών παραγωγών της δεκαετίας του ’80. Τι θέλω να πω : νεανική ιστορία, πιτσιρικαρία δηλαδή που ερωτεύεται συχνά, τα σπάει στα κλαμπ, κάνει αλητείες και, φυσικά, αγχώνεται όχι για τον κόσμο που καίγεται γύρω της (ανεργία, τρομοκρατία, οικονομική κρίση, εγκληματικότητα κτλ) αλλά για το πώς θα μπει στο «μάτι» των αντίπαλων ομάδων χορού και, εννοείται, το πώς θα κερδίσει τον σεβασμό των συνομηλίκων της στα στέκια, στους δρόμους, στα μαγαζιά της εποχής. Σας θυμίζει κάτι όλο αυτό; Μα φυσικά τις ταινίες που λέγαμε παραπάνω καθώς και τα άπειρα κακέκτυπά τους. Εδώ βέβαια δεν έχουμε να κάνουμε με κακέκτυπο ακριβώς καθώς έχουν περάσει δεκαετίες από τότε και η μόδα έχει παρέλθει. Γι’ αυτό και η παραγωγή προωθεί την τσαχπινιά, δηλαδή το αλήτικο streetdance με το καθωσπρέπει κλασικό χορό, συνδυασμός που σκοτώνει αν το καλοσκεφτείτε, αλλά ας πάει το «παλιάμπελο» που λέει κι ο λαός. Για νεολαίους και μόνο, αυτοί σίγουρα θα το απολαύσουν πιστέψτε με, οι μεγαλύτεροι θα σκυλοβαρεθούν. Α, και για να μην το ξεχάσω : το 3D εντελώς περιττό, μα εντελώς. Βρε, τι κάνει η παραγωγή για το ακριβό εισιτήριο. Είναι πολλά τα λεφτά...

Επαγγελματίας καρδιοκατακτητής

Κωμωδία, παραγωγής Γαλλίας/ Μονακό, σε σκηνοθεσία Πασκάλ Σομέλ, με τους Ρομάν Ντουρί, Βανέσα Παραντί.

Η γυναίκα-στόχος ονομάζεται Ζουλιέτ και είναι μια νεαρή, ελεύθερη και ανεξάρτητη κληρονόμος. Σε δέκα μέρες πρόκειται να παντρευτεί έναν γοητευτικό νεαρό που αγαπάει όσο τίποτα στον κόσμο. Αποστολή του Άλεξ είναι να την αποπλανήσει, έτσι επαγγελματικά όπως ξέρει μόνο εκείνος.

Γι’ αυτή την ταινία, πάνω-κάτω, ισχύει ότι γράφω και στη στήλη δίπλα για το χολιγουντιανό «Killers», δηλαδή εξαίσιες τοποθεσίες (αυτή τη φορά η πλοκή είναι στο Μονακό κι όχι στη γαλλική Ριβιέρα), όμορφα κορίτσια και καλλίγραμμοι άντρες συμπληρώνουν το σκηνικό, με την υπόθεση να βρίσκεται στο περιθώριο : ένας επαγγελματίας γόης προσλαμβάνεται προκειμένου να αποπλανήσει μια γλυκιά, νεαρή κληρονόμο από έναν γάμο που δεν επιθυμούν οι δικοί της. Το καταλαβαίνετε ήδη ότι δεν θα δείτε κάτι το εξαιρετικό, απλώς για ακόμη μια φορά το γαλλικό… Χόλιγουντ άνοιξε τα μάτια σε ολόκληρη την Ευρώπη. Σα να φωνάζει δηλαδή ότι μπορούμε να κάνουμε κι εμείς τέτοιες ταινίες κι όχι μόνοι οι Αμερικανοί. Τουτέστιν, ας αφήσουμε λίγο στην άκρη τις βαριές κουλτούρες και ας βγάλουμε λίγο χρήμα. Άλλωστε αυτή η ταινία του Σομέλ έκοψε 3,5 εκατομμύρια εισιτήρια στη Γαλλία σε δυο μήνες και θεωρείται –ήδη- η εμπορική επιτυχία της χρονιάς στη χώρα που εξέθρεψε το αρτιστίκ αλλά δείχνει το δρόμο και για το εμπορικό. Άντε να ξεστραβωθούμε κι εμείς εδώ.

Άλλες ταινίες

Το «Μιντέλο – Πίσω από τον ορίζοντα» σε σκηνοθεσία Αλέξη Τσάφα, ελληνικής/ Πράσινου Ακρωτηρίου παραγωγής, είναι ένα πολύ ενδιαφέρον ντοκιμαντέρ για τη ζωή, την κουλτούρα και την εν γένει καθημερινότητα των κατοίκων της πόλης του Μιντέλο, λιμανιού του νησιού Σάο Βισέντε, που ανήκει στο σύμπλεγμα του εξωτικού Πράσινου Ακρωτηρίου. Η σύγχρονη κουλτούρα των Κρεολών του Πράσινου Ακρωτηρίου και η καθημερινή ζωή των κατοίκων της πόλης όπως αυτή έχει διαμορφωθεί από την πολιτισμική τους ιδιαιτερότητα, από τις δυσκολίες που προκαλεί το άγονο ηφαιστειογενές περιβάλλον και από την απομόνωση που επιβάλλει ο ωκεανός που τους περιβάλλει. Όπως μου είχε πει ο Αλέξης Τσάφας σε συνέντευξη που μου είχε παραχωρήσει πέρυσι τέτοια εποχή για γνωστό μηνιαίο περιοδικό, «δε θα με ενδιέφερε να κάνω ένα ντοκιμαντέρ ιστορικό, λαογραφικό ή τουριστικό αν θες, αλλά θέλησα να καταγράψω με τρόπο ρεαλιστικό, κοινωνικό τη ζωή των κατοίκων του νησιού και τίποτε παραπάνω». Κι όντως αυτό πράττει ο… Κρεολός Τσάφας (ζει στο νησί τα τελευταία δέκα χρόνια) σ’ ένα ντοκιμαντέρ που έχει προβληθεί σε πάμπολλα φεστιβάλ παγκοσμίως, ενώ εμείς το γνωρίσαμε πέρυσι όταν παρουσιάστηκε στο 9ο Ecofilms της Ρόδου και στο 3ο Docfest της Χαλκίδας.
Το «Killers» σε σκηνοθεσία Ρόμπερτ Λούκετιτς, αμερικανικής παραγωγής, με τους Κάθριν Χάιγκλ, Άστον Κούτσερ, είναι μια ιδιόρρυθμη κωμωδία, που εμπεριέχει και ρομάντζο και δράση, και στοιχεία θρίλερ και μπόλικη περιπέτεια. Η Τζεν και ο Σπένσερ, δυο εντελώς διαφορετικοί άνθρωποι, γνωρίζονται στη γαλλική Ριβιέρα και ερωτεύονται παράφορα. Η συζυγική ζωή που επιλέγουν εν συνέχεια θα τους φέρει αντιμέτωπους με τα μυστικά και το αμαρτωλό παρελθόν του Σπένσερ. Από τα γνωστά χολιγουντιανά φιλμ του… καλοκαιριού, που γυρίζονται σε όμορφες τοποθεσίες, με ωραίους άντρες και σέξι γυναίκες. Αυτή η παραγωγή του Λούκετιτς θα μπορέσει να σας προσφέρει ένα γουστόζικο βράδυ με ολίγη διασκέδαση, χαλαρό κι ανάλαφρο, πέραν τούτου όμως μην περιμένετε και πολλά πολλά. Υπάρχει και το dvd άλλωστε.
Επανέκδοση : Το «Τηλεφωνήσατε Ασφάλεια Αμέσου Δράσεως» σε σκηνοθεσία Άλφρεντ Χίτσκοκ, αμερικανικής παραγωγής του 1954, με τους Ρέι Μίλαντ, Γκρέις Κέλυ, Ρόμπερτ Κάμινγκς, είναι ένα από τα πλέον ευφυή αστυνομικά μυστήρια του μετρ της αγωνίας Χίτσκοκ. Ένας πρωταθλητής του τένις σχεδιάζει να δολοφονήσει τη γυναίκα του για να την κληρονομήσει, αλλά το «τέλειο» σχέδιό του, του επιστρέφει μπούμερανγκ. Αυτό το φιλμ μυστηρίου του Χίτσκοκ δεν είναι από τα πιο δημοφιλή του, ούτε από τα επιτυχημένα του, καθώς διανύει τη δεύτερη δεκαετία του στο Χόλυγουντ, στα σίγουρα όμως διαθέτει μπόλικη από την αριστοτεχνία της αγωνίας που έδωσε απλόχερα στο σινεμά ο μεγάλος δημιουργός.
Επίσης
: Από σήμερα και έως τις 16 Ιουνίου θα διεξαχθεί «Αφιέρωμα στον Ζαν Λυκ Γκοντάρ» στον Κινηματογράφο Άστυ, όπου θα προβληθούν οι ταινίες «Αρσενικό Θηλυκό» (1966) και «2 ή 3 πράγματα που ξέρω γι’ αυτήν» (1967).

StreetDance 3D ***
Killers **
Επαγγελματίας καρδιοκατακτητής **
Μιντέλο – Πίσω από τον ορίζοντα **
Τηλεφωνήσατε Ασφάλεια Αμέσου Δράσεως (1954) ***

*Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην καθ. εφημερίδα "Απογευματινή" (φύλλο 10-6).